نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

انتقاد شیخ موسی به اجرا نشدن قوانین توسط دولت

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: اگرچه مجلس قوانین بسیار خوبی را در حوزه مسکن، خودرو و معیشت مردم تصویب کرده اما متاسفانه این قوانین توسط دولت به درستی اجرا نشدند.

موسی احمدی، ​نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با انتقاد از وضعیت نامناسب معیشت مردم و ناتوانی دولت در مهار تورم، گفت: اگرچه مجلس قوانین بسیار خوبی را در حوزه مسکن، خودرو و معیشت مردم تصویب کرده است و تمام هم و غم خود را بر رفع مشکلات اقتصادی مردم گذاشت اما متاسفانه این قوانین توسط دولت به درستی اجرا نشدند و همین مسئله وضعیت معیشت مردم را با مشکلات بیشتری رو به رو کرده است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تذکر به مسئولان سیاسی کشور و وزارت خارجه مبنی بر حل و فصل مسائل سیاسی در راستای رفع تحریم‌ها و افزایش ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه، افزود: هرچند آمریکا به طور دائم به دنبال وارد کردن لطمه به پیکره اقتصادی و سیاسی ایران است اما مردان سیاست‌مدار ما نیز باید با زیرکی برنامه‌های شوم آن‌ها را خنثی کنند تا بتوان وضعیت معیشتی مردم را سامان داد.

وی با بیان اینکه نبود اراده و دغدغه در میان مدیران را از دلایل اصلی ناتوانی دولت در مهار تورم دانست، ادامه داد: استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای اصلاح امور اقتصادی مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ایران با دارا بودن معادن کم‌نظیر و وجود مرزهای جغرافیایی با حداقل ۱۶ کشور و ارتباط با دریای آزاد باید در شرایط اقتصادی بهتری قرار داشته باشد، چراکه هر یک از این ویژگی‌ها فرصتی برای ایجاد قدرت و تولید ثروت به شمار می‌آیند اما مهمترین مولفه برای استفاده از این فرصت‌ها، توان مدیریتی بالا و درک و فهم درست از ظرفیت‌های کشور است.