رئیس دستگاه قضا

تاکید رئیس دستگاه قضا بر اشتغال افراد بومی، رفع مشکل آب شرب، توجه به محیط زیست و آزادسازی حریم سواحل عسلویه

رئیس دستگاه قضا در آیین واگذاری اسناد رسمی چهار شهر و ۱۰ روستای شهرستان عسلویه بر اشتغال افراد بومی، رفع مشکل آب شرب توجه به محیط زیست و آزادسازی حریم سواحل عسلویه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، روز چهارشنبه در آیین واگذاری اسناد رسمی چهار شهر و ۱۰ روستای شهرستان عسلویه که همراه با دیدار اقشار مختلف مردم این  شهرستان همراه بود، اظهار کرد: از مردم این شهرستان بابت تاخیر در وصول اسناد اراضی و املاک آنها عذرخواهی می کنم.

وی افزود: به عنوان خدمتگزار، دغدغه مردم را دغدغه خود می دانیم و بایستی پیش از این مشکل اسناد اراضی و مالکیت مردم رفع می شد اما خوشحالیم که این اتفاق امروز به وقوع پیوست و مشکل مردم در این زمینه رفع شد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: برخورد قانونی با دستگاه‌ها و بنگاه‌های آلاینده‌ای که در عسلویه مستقر هستند و از پرداخت عوارض این آلایندگی سرباز می‌زنند، در دستور کار قرار دارد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در نخستین گام نیاز است که کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان دستگاه‌ها و تجهیزات سنجش آلودگی را در این منطقه مستقر و چنانچه آلایندگی بالا محرز شد، اقدامات قانونی علیه شرکت‌های دارای این آلاینده آغاز کنند.

وی بیان کرد: طبق قانون بخشی از درآمد بنگاه‌های اقتصادی نفت و پتروشیمی مستقر در عسلویه باید در این شهرستان و استان بوشهر هزینه شود که در خصوص تخطئی مسئولان مرتبط نباید در مقابل آنها کوتاه آمد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اشتغال افراد بومی عسلویه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، رفع مشکل آب شرب منطقه با توسعه منبع آبی، رفع حریم سواحل این شهرستان در کنار استفاده از مواهب دریا برای مردم این شهرستان مورد توجه و تاکید است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به وضعیت عسلویه در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود سه دهه پیش به منطقه عسلویه سفر کرده بودم و امروز پس از سه دهه، شاهد پیشرفت زیاد رخ داده در این منطقه بودم که مرهون اقدامات مردم و مسئولان‌امر و نتیجه وحدت میان مردم منطقه و امنیت حاکم بر آن است.

وی تاکید کرد: با تحکیم و تثبیت فرهنگ قرآنی می توان زمینه کاهش و یا حداقلی‌شدن اختلاس‌ها، سرقت‌ها و دزدی‌ها فراهم کرد.

رئیس عدلیه گفت:همه مسائل با موعظه حل نمی‌شوند و باید با تیغ عدالت به سراغ افرادی رفت که بصورت سازمان‌یافته و با وابستگی به خارج، قصد دارند در مقابل ارزش‌های مردم و امنیت روانی و فیزیکی آن‌ها بایستند.

وی خطاب به  دادستان‌های کشور تاکید کرد: با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی، عناصر سازمان‌یافته و وابسته به خارج را که مرتکب ناهنجاری می‌شوند، شناسایی و بدون اغماض و در چارچوب قانون محاکمه و مجازات کنید.

محسنی اژه‌ای از رئیس کل دادگستری بوشهر خواست با عنایت به سه ماه شریف و بزرگ رجب، شعبان و رمضان و در پیش بودن ایام الله دهه فجر و عید نوروز، مقدمات آزادی زندانیان واجد شرایط را فراهم کند.

امروز در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به عسلویه و پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و چهار شهر شهرستان عسلویه برطرف و برای یک هزار و ۴۰۰ خانه در این منطقه سند مالکیت صادر شد.

رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در بیست‌ونهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در سفری رسمی و در راس هیات عالی قضایی از فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم عسلویه، حضور در جلسه شورای های اداری و قضایی در مرکز این استان، دیدار با قضات و کارکنان واحدهای قضائی و همچنین چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به منظور شناسایی و احصای مشکلات حقوقی و قضایی آنها بخشی از برنامه های سفر یک روزه رئیس قوه قضاییه به بوشهر است.

در این سفر  شماری از معاونین و روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه  محسنی اژی  را همراهی می کنند.