متانتِ شیخ موسی و باختِ اخلاق در جبهه مخالفینِ دکتر احمدی

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که در یکی از مساجد شهرستان عسلویه چند جوان انتقاداتی از نماینده مجلس یازدهم مطرح کردند.

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که در یکی از مساجد شهرستان عسلویه چند جوان انتقاداتی از نماینده مجلس یازدهم مطرح کردند.

اگرچه برخی از تخریب کنندگان شیخ سریعا بر سرِ ذوق آمده و با بی اخلاقی سعی کردند از این فیلم علیه این نامزد انقلابی سوء استفاده کنند اما باید گفت این گروه نه تنها با پخش گسترده فیلم موردنظر به مقصود خود نرسیدند بلکه موجب افزایش محبوبیتِ شیخ جنوب شدند.

شیخ موسی احمدی در مقابل فریادهای یکی از جوانان سراپا گوش ایستاد و هیچ گاه سخنان این جوان را قطع نکرد.

شیخ محبوب برخلاف بسیاری از نامزدها یا حتی نمایندگان مجلس که در چنین صحنه هایی یا از کوره در رفته و واکنش های هیجانی نشان می دهند و یا با ناراحتی صحنه را ترک می کنند اما این نامزد انقلابی نه صحنه را ترک کرد و نه واکنش هیجانی داشت بلکه با همراهی جوان معترض به درد دلش گوش داد.

تفاوت شیخِ باتجربه و متین با رقبای وی دقیقا همینجاست. در حالی که رقبای دکتر احمدی سعی دارند با دو قطبی کردن فضای انتخاباتی و تحریک بعضی جوانان، از فضای ایجاد شده نمدی برای خود درست کنند اما متانت و شخصیت شیخ موسی مانع از ایجاد چنین فضایی در انتخابات جنوب استان بوشهر شده است.

دوران تبلیغات تمام می شود اما اخلاقمداری، متانت و وقار شیخ موسی احمدی در مقابل بی اخلاقی، تهمت زنی و نفرت پراکنی حامیان رقبای وی در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان، امروزِ ما را قضاوت خواهند کرد.

شیخ موسی احمدی نمونه کاملی از ادب و شخصیت یک مردِ جنوبی است. نامزدی انقلابی که علی رغم تمام تخریب ها و هجمه ها به ستاد دیگر نامزدهای انتخاباتی رفته و به آنان خدا قوت و خسته نباشید گفت.

شیخ موسی اخلاق را بُرد و اما جبهه مخالفِ وی اخلاق و تمام ابعاد معنویِ انسانی را باختند.

باید به موسی احمدی به خاطر رعایت ادب و احترام در مقابل تمام تخریب ها و هجمه ها تبریک گفت و شیخ موسی ها را الگویی برای نسل های آینده قرار داد.