نماینده ولی فقیه در استان:

صنایع مستقر در این استان به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند / ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:مطالبه جدی مردم ایفای مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این استان است و آنان نسبت به روش کنونی گله‌مند هستند.

آیت الله “غلامعلی صفایی بوشهری” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است اما این کار انجام نمی شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد در این حوزه همچنین باید کشف ظرفیت‌های متنوع و شکوفایی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توسعه اقتصاد دریاپایه و ایجاد پیمان‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی در حوزه علم و فرهنگی جدی گرفته شود و مسئولان از ظرفیت دریا و ثروت جامع آن برای توسعه پایدار این استان نهایت استفاده را ببرند.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار کرد: ارائه خدمات گوناگون و مورد نیاز به کارگران و معلمان باید در اولویت باشد و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: نخستین معلم انسان خدا است و باید به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

صفایی بوشهری تصریح کرد: کارگران مقامی مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد و تولید دارند که جایگاه آنان باید بخوبی ارج گذاشته شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین عنوان کرد: کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت کرده و دانشگاهیان را این چنین مورد ضرب و شتم و روانه زندان می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد آمریکا نهادی پوشالی در حقوق بشر بوده و ناقض جدی این حقوق در کشور خود و حتی فضای بین الملل است.

صفایی بوشهری بیان کرد: هر جا که شرارت است ریشه در آمریکا دارد تا جایی که حرکت مردم خودش برای محکومیت شرارت‌ها را مورد سرکوب قرار می‌دهد.