امام جمعه بوشهر:

قانون حجاب و عفاف در سواحل استان بوشهر اجرا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر عمل به قانون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: قانون حجاب و عفاف در سواحل استان بوشهر اجرا شود.

به گزارش جنوب استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست با اعضای قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف شهرستان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی از سوی جهان استکبار برای استحاله فرهنگ اسلامی‌ایرانی و ترویج فرهنگ غربی صورت گرفته است.

وی با اشاره به استکبار از هر فرصتی برای تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: این تهاجم با حجم سنگینی انجام می‌شود و برای مقابله با آن قانون هم تصویب و مسئولیت‌ها در آن مشخص شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده از این ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب ادامه داد: دشمن در کنار ترویج فرهنگ‌های ضد ارزشی به دنبال شرایطی است که مسئولان نتوانند وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و تصریح کرد: همه مسئولان باید بر اساس قانون به مسئولیت خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر توسط همه افراد در خانه، مدرسه، دانشگاه و اجتماعی تصریح کرد: قانون حجاب و عفاف به‌ویژه در ساحل باید در شهر بوشهر به‌عنوان پایلوت اجرا و پس از آن در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

وی افزود: چند سال پیش مصوب شده بود که سه پلاژ برای بانوان در ساحل بندر بوشهر ایجاد شود و بودجه این پلاژها هم اختصاص داده شد اما هیچ‌گاه اجرایی نشد که مسئولان وقت نخواستند و باید دلیل آن آسیب‌شناسی شود.


پیرو این خبر:

دبیر ستاد امر به‌ معروف بوشهر: حجت‌الاسلام بهروز بهروزی ظهر دوشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف به دنبال اجرای قانون به منظور داشتن جامعه‌ای سالم و قانونمند است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف در استان بوشهر بیان کرد: مجموعه‌های دولتی، انتظامی و فرهنگی با این قرارگاه همکاری دارند و در انجام برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اجرای مر قانون را به عنوان هدف نهایی این قرارگاه عنوان کرد و ادامه داد: برای داشتن جامعه و شهری سالم نیازمند اجرای قانون داریم.

وی با اشاره به اینکه طرح عفاف و حجاب قانون است خاطرنشان کرد: در صورتی که قانون اجرا نشود دچار نافرمانی مدنی و بی‌بندوباری در جامعه می‌شویم و جامعه سالم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام بهروزی با تاکید بر اینکه جامعه نیاز به آرامش و سلامت اخلاقی و اقتصادی دارد افزود: دلیل ندارد که به‌علت ناقص بودن سلامت اقتصادی، سلامت اخلاقی هم وجود نداشته نباشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: برای اجرای این قانون همه پای کار هستند تا به‌زودی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.