وزیر بهداشت

وزیر بهداشت به بوشهر سفر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد استان بوشهر شد.

دکتر بهرام عین اللهی در این سفر ضمن بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی استان و محل بستری و درمان بیماران کرونایی، مرکز جامع خدمات سلامت استان را افتتاح می کند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، بازدید از بیمارستان امیرالمومنین پایگاه هوایی بوشهر  و مراکز واکسیناسیون بوشهر از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت است.

در دیدار با استاندار:
دکتر بهرام عین اللهی: سرعت واکسیناسیون در سراسر کشور بسیار خوب است و امروز به آماری دست یافته ایم که بسیار فراتر از تصور ماست. وی افزود: تا کنون ۹۲ درصد از جمعیت کشور مرحله اول، ۸۵ درصد مرحله دوم و بیش از ۳۵ درصد مرحله سوم واکسن را تزریق کرده اند. دکتر عین اللهی گفت: با واکسیناسیون خوب و مناسب موج هجوم امیکرون در کشور به خوبی کنترل شده است و در چند هفته آینده وضعیت بهتر می‌شود. وی افزود: بیماری کرونا سه موج بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر دارد که موج‌های اول و سوم را گذرانده ایم و اکنون در موج دوم یعنی بستری هستیم و شدت ورود بیماران سرپایی بسیار کمتر شده است. عین اللهی گفت: طبق مصوبه دیروز ستاد کرونا در نوروز امسال شاهد محدودیت سال‌های گذشته نیستیم و وضعیت بهتر است، اما تزریق واکسن ملاک اصلی در استفاده از امکانات سفر‌های هوایی، زمینی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مراکز اقامتی است. در سامانه ایران من تزریق سه مرحله واکسن مسافران به دقت بررسی می‌شود. وی همچنین در خصوص وضعیت دارو در مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها گفت: در موج ششم با کمبود ادارو مواجه نیستیم و وضعیت خوب است.
در دیدار با دیدار با نماینده ولی فقیه:
دکتر بهرام عین اللهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دریا سرشار از مواد مغذی قوی است که می‌توانیم از این منبع خدادادی در تهیه دارو استفاده کنیم که بسیاری از استان‌های کشور از این ظرفیت استان بوشهر بهره‌مند نیستند. او همچنین گفت: مرکز درمانی فاطمه زهرا (س)، بیمارستان امیرالمومنین پایگاه هوایی بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان با بررسی‌های لازم از نظر بهداشتی و درمانی ارتقا می‌یابند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بحث اصلی در ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی کشور، آمایش سرزمینی است و هر اقلیم منابع خاص خود را دارد که می‌توان از آن بهره‌مند شد. عین‌اللهی گفت: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های خوب، منابع عظیم خدادادی و استعداد فراوان هنوز دچار محرومیت‌هایی است. امیدواریم با کمک مسئولان استان و حمایت وزارت بهداشت عدالت در بخش بهداشت و درمان اجرایی شود. او گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، اما شبکه‌های بهداشت و درمان وضعیت مناسبی ندارند. اگر سیستم‌های مراقبتی و خانه‌های بهداشت و آموزش نیروی انسانی و بهورزان ارتقا یابد قبل از بیماری مشکل را کنترل می‌کنیم. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: استان بوشهر توانایی و شرایط ایجاد شهرک و مجتمع تولیدی دارو‌های دریایی درمانی را دارد، که در کشور موجود نیست. آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر گفت: پیش از این پیشنهاد دریا درمانی هم داده بودیم که در بسیاری کشور‌های خارجی برای درمان درد‌های مفصلی و دیسک استفاده می‌شود. او می‌گوید: استان بوشهر تنها استان کشور است که فقط یک بیمارستان آموزشی زیر نظر وزارت بهداشت دارد و در زمینه ام آر آی نیازمند توجه ویژه است. صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر در آغاز گسترش کرونا دارای شرایط خوبی بود، اما به علت کمبود‌های سخت افزاری و تجهیزات بیمارستانی دچار مشکل شد که با تلاش پزشکان و متخصصان و کادر بهداشت و درمان وضعیت مهار شد. معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم گفت: استان بوشهر از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد و سرانه مناسبی در این زمینه ندارد. محمدهادی رستمیان گفت: استان بوشهر تنها استانی است که برای تهیه دارو‌های خاص داروخانه شبانه روزی هلال احمر ندارد.