انتقاد عضو شورای بوشهر از رها شدن پساب فاضلاب به دریا

پولادی، عضو شورای شهر بوشهر با انتقاد از رها شدن پساب فاضلاب به دریا و وضعیت نامناسب برخی پارک‌های محله‌ای خواستار توجه جدی شهرداری بوشهر به این مشکلات شد.

شهناز پولادی عصر امروز در جلسه شورای شهر بوشهر با اشاره به رها شدن پساب فاضلاب به دریا در برخی از نقاط نوار ساحلی بوشهر، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته در کمیسیون بهداشت و سلامت شورا پیرامون اتخاذ راهکارها برای جلوگیری ورود پساب فاضلاب به دریا و شناگاه‌های شهر بوشهر تأکیدات لازم ارائه شد، اما شاهد روانه شدن پساب فاضلاب به دریا در برخی از نقاط سواحل بوشهر هستیم.

وی افزود: شهروندان در این آب به ظاهر سالم شنا می‌کنند و یا اقدام به صید ماهی می‌کنند، اما به‌دلیل آلودگی سلامت شهروندان به خطر می‌اندازد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر بوشهر از شهرداری و دستگاه‌های متولی تقاضا کرد این وضعیت نامناسب را تعیین تکلیف کنند، در حالی که بخش اعظم شهر بوشهر به شبکه فاضلاب متصل است، نباید شاهد وارد شدن پساب فاضلاب به دریا باشیم.

پولادی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب برخی پارک‌های محله‌ای در شهر بوشهر تصریح کرد: در حالی که پارک‌های ساحلی بوشهر در شرایط مطلوبی قرار دارند، اما در بازدیدی که از آنها شد در زمینه سرویس‌های بهداشتی، روشنایی از شرایط نامناسبی برخوردار هستند که لازم است شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه متولی این پارک‌ها ضمن نظارت به مشکلات آن رسیدگی شود.

عضو شورای شهر بوشهر تأکید کرد: با گذشت دو سال از عمر شورای ششم انتظار از مجموعه شهرداری بوشهر این است به موارد یاد شده که بارها در جلسات شورای شهر بوشهر مورد تأکید قرار گرفته است توجه جدی شود تا شاهد رسیدن به شرایط مطلوب و درخور شان شهروندان بوشهری باشیم.