معاون رییس جمهور

حذف فلرسوزی و گاز گوگرد از صنایع پتروشیمی جنوب کشور ضروری است

سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فلرسوزی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان گفت: ایفای نقش پیوست‌های محیط زیستی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و صنعتی در راستای حفاظت از محیط زیست در منطقه ضروری است.

علی سلاجقه؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به استان بوشهر و بازدید از مجموعه های صنعتی بیان کرد: عملی شدن پیوست‌های محیط زیستی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و صنعتی نیازمند ضمانت اجرایی است و در این خصوص تخصیص مقداری از محل سودآوری صنایع به حوزه محیط زیست مورد تاکید و حائز اهمیت بوده که خوشبختانه پتروشیمی بوشهر در این راستا گام بسیار خوبی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم با اتکا به توان داخلی و با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو انجام گرفته است، گفت: ایفای نقش پیوست‌های محیط زیستی در اجرای پروژه‌های اقتصادی و صنعتی در راستای حفاظت از محیط زیست در منطقه ضروری است و با توجه به درآمد صنایع مستقر در شهرستان‌های کنگان و عسلویه، این صنایع باید نسبت به ایفای نقش در مسائل محیط زیست اقدام موثر کنند.

بیشتر بخوانید
سلاجقه: اجازه نمی‌دهیم فلرسوزی ریه خوزستان را بسوزاند/ تعیین مهلت یک ساله برای خاموش شدن فلرها

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در شهرستان‌های متاثر از صنعت به‌ویژه عسلویه، ۱۰۰ فلر و کنگان ۲۵ فلر وجود دارد و امروز فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها به سمتی رفته است که بتوان با اعتبارات حداقلی نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که انجام شده است، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

سلاجقه با اشاره به پروژه TGTU که توسط پتروشیمی بوشهر در پالایشگاه گازی اجرایی شده است، تصریح کرد: این شرکت در حقیقت برای حفظ محیط زیست تلاش کرده است. در پتروشیمی بوشهر و هلدینگ شستان شاهد اقدمات اساسی و ؤثر در حوزه کاهش انتشار آلایندگی فلر در سطح اتمسفر و محیط پیرامون هستیم که باعث مباهات است و شایسته است شرکت‌های پتروشیمی کشور از این اقدام و الگو پیروی کنند.

در حاشیه این بازدید جواد حاتمی؛ مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: مجتمع عظیم پتروشیمی بوشهر، تنها پتروشیمی منطقه پارس است که خوراک آن گاز ترش بوده و اولویت این مجموعه حفظ محیط زیست و سلامت همکارانمان است.

وی افزود: علاوه بر پروژه خاص و موفق TGTU با هدف رضایت و حفظ سلامت کارکنان، وضعیت حضور و استراحت کارکنان به ۷ روز کار و هفت روز استراحت تغییر یافته است.

مدیر مجتمع پتروشیمی بوشهر اضافه کرد: میزان بازدهی واحد مذکور ۹۹٫۸ درصد است که این نرخ بازدهی، از بالاترین مقادیر بازدهی واحدهای شیرین‌سازی و بازیابی گوگرد در جهان است.