مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی

درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی برای کشور

اولین نشست اصحاب رسانه استان بوشهر با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۱۴۰۱

به گزارش جنوب استان، سخاوت اسدی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر به‌ مناسبت سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به عسلویه اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام تلاش از طریق جنگ روانی، سعی بر بی‌ارزش نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی تاکید کرد: در مصوبات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه پروژه‌های مختلفی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام گرفت.

وی در خصوص وضعیت تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: تیم پارس‌جنوبی جم با ۱۷ میلیارد تومان بدهی‌ در قعر جدول قرار داشته‌است اما هم‌اکنون این تیم دیگر بدهی ندارد و امیدواریم با حمایت‌های انجام شده به لیگ برتر برسد.

اسدی با اشاره به‌اینکه برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ۷۰۰ میلیون متر معکب است، تصریح کرد: تاکنون تولید تجمعی مجموعه پارس جنوبی بیش از دو هزار میلیارد مترمکعب گاز غنی به ارزش ۳۶۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه شاهد پیشرفت بی‌نظیر در صنعت نفت و گاز بوده‌ایم، افزود: از سال ۱۳۹۰ تا کنون ۱۳ فاز از فاز‌های پارس جنوبی به بهره برداری رسیده که آخرین آن  فاز ۱۴ در کنگان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه ۸۱۵ میلیارد دلار اعتبار در حوزه صنعت نفت سرمایه گذاری شده است، گفت: در دوران تحریم‌ ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی اتفاق افتاده‌است.

وی با اشاره به‌اینکه در حوزه استفاده از نیروهای بومی، امسال ۲۵۴ نفر جذب نیرو فقط از شهرستان عسلویه داشته‌ایم، بیان داشت: استفاده از کلمه بومی و غیر بومی نادرست است چراکه همه ما ایرانی و از خاک این سرزمین هستیم اما علیرغم این، قانون از ما می‌خواهد تا ۵۰ درصد نیروهای پارس جنوبی از نیروهای بومی انتخاب شود که که این کار انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی گفت: کم‌آبی از مشکلات مهم استان بوشهر است که در این زمینه برای تقویت شبکه آبرسانی با اجرای طرح‌های مختلف سعی در رفع این مشکل داریم.

سخاوت اسدی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون انجام گرفته‌است اما به دلیل مختلف برخی پروژه‌ها حتی بعد از گذشت ۱۰ سال به‌بهره‌برداری نرسیده‌اند اما قطعا ما به جد پیگیر رفع این نواقص و کم‌کاری‌ها خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست، خبرنگاران حاضر در این جلسه سئوالاتی پیرامون وضعیت استخدام نیروهای بومی، توجه به ظرفیت های منطقه در همه حوزه ها، نگاه ویژه به مسئولیت های اجتماعی ، اهتمام لازم در خصوص حمایت از تیم پارس جنوبی جم و مشکلات عدیده مردم منطقه مخصوصا حوزه جنوب استان بوشهر ( چهار شهرستان جم، عسلویه، کنگان و دیر ) بیان نمودند.

7805266_751.jfif (6720×4480)