رئیس شورای شهر عسلویه:

پیرو سفر قالیباف رئیس مجلس و حسینی رئیس شیلات کشور به عسلویه

علی محمدی رئیس شورای شهر عسلویه خواستار چهار مطالبه مهم از جمله مسائلی مهمی همچون ته لنجی ، ساماندهی اسکله صیادی ، تبدیل عسلویه به قطب تجاری و پرورش ماهی شد.

به گزارش جنوب استان رئیس شورای شهر عسلویه ضمن خیر مقدم به دکتر قالیباف، هیئت همراه و رئیس شیلات کشور به پایتخت انرژی کشور، از حضور ارزشمند مسئولین تقدیر و تشکر نمود.

محمدی با اشاره به فرمایش حضرت آقا؛ مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم دانست و اظهار نمود که انشالله این سفر مایه خیر وبرکت برای مردم منطقه باشد انشالله.

رئیس شورای شهر عسلویه؛ ساکنان و دریانوردان جنوب را مرزبان و بسیجیان‌ افتخاری نیروی دریایی سپاه دانست. و اظهار نمود که حداقل توقع مردم جنوب این است که این حرفه آبا و اجدادی خودشان که امروز هم منبع رزق و معیشت اغلب ساکنان نوار ساحلی است با وضع قوانین تسهیل کننده توسعه یابد.

محمدی در ادامه اظهارت خود خواستار مساعدت رئیس محترم مجلس و رئیس سازمان شیلات کشور در خصوص موارد ذیل شدند:

۱. تصویب و ابلاغ آیین نامه مبادلات ته لنجی که در استان بوشهر تدوین شده و به وزارت کشور ارسال شده است.
۲. ساماندهی اسکله صیادی و سفاری عسلویه شامل تکمیل ضلع جنوبی، لایروبی اسکله و پهلوگیر که تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
۳. تبدیل عسلویه به قطب تجاری از طریق استقرار مجتمع بندری در اسکله یادگار امام با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان و ارتباط نزدیک با کشورهای حاشیه خلیج فارس
۴. مساعدت جهت تحقق برنامه پرورش ماهی در قفس باتوجه به تجربه موفق استان در این مورد و اینکه هر فرد در هر روستا متناسب با توان خود بتواند در تحقق این مورد مهم کمک کند.

رئیس شورای شهر عسلویه در پایان از پیگیرهای ویژه دکتر هاشمی فرماندار محترم شهرستان عسلویه و دغدغه پیوسته ایشان برای حل مشکلات اسکله شهر عسلویه تقدیر و تشکر نمود.