اختتامیه یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری

فرهنگ شهادت طلبی، سلاح مقابله با جنگ رسانه‌ای و افتصادی دشمن است

اختتامیه یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در موزه این شهید در دلوار آغاز شد.

مرکز بوشهر، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار بوشهر، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مدیران و مسئولان استان در این مراسم شرکت دارند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: سردار شهید رئیسعلی دلواری در غربت اما با اراده استوار چنان شکستی بر انگلیس وارد کرد که دیگر هرگز به کشور دیگری حمله نظامی نکرد. نام او مهر پایانی بر تجاوزگری و زورگویی انگلیس شد.

1401061100060743226011784.jpg (800×557)

آیت الله صفایی بوشهری: با اشاره به حکومت بلامنازع انگلیس بر سراسر جهان و با بیان تاریخچه ای از اوضاع ایران و جهان در جنگ بین الملل اول اظهار داشت:در این اوضاع آشفته شهید رئیسعلی دلواری و سرداران جنوب به پشتوانه فتوای علمای بزرگ حوزه و مجتهدانی چون آیت الله بلادی، آیت الله علم الهدی و آیت الله مجاهد برازجانی قیام همه جانبه ای را علیه استعمار انگلیس فرماندهی کرد.

وی افزود: نام رئیسعلی دلواری و مبارزه او مهر پایانی بر قدرت متجاوز انگلیس بود. نام او لرزه بر تن استعمار افکند و می افکند و امروز مکتب رئیسعلی دلواری در دلش سردار سلیمانی و نادر مهدوی پرورش می یابد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: دلوار شناسنامه مقاومت ملت ایران است و شهید رئیسعلی دلواری فرزند مکتب اهل بیت است و قیام او بر اساس حکم شرعی شکل گرفت.

وی افزود: او چنان عطیم و بزرگ است و چنان اسلام انقلابی را عرضه کرد که لرزه بر قامت انگلیس افکند چنان که انگلیس همه اسناد مربوط به او و قیامش را محو کرد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: نام شهید رئیسعلی دلواری ماندگار ایت زیرا نام خود را به خدا گره زد.

وی در پایان گفت: از همین جا اعلام می کنم مردم استان بوشهر بر همین خط فکری و مبارزاتی رئیسعلی وفادارند و پیرو ولایت فقیه هستند و اگر کشوری بخواهد از خلیج فارس به ایران حمله کند همانند رئیسعلی دلواری خلیج فارس را گورستان ننگ شان می کنیم.

4267259.jpg (1280×893)

 محمد باقر قالیباف: در اختتامیه کنگره یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری در موزه و منزل این شهید در دلوار با بیان اوضاع بین المللی همزمان با قیام جنوب اظهار داشت: شهید رئیسعلی دلواری وقتی تصمیم به مبارزه گرفت و مبارزه با ظلم و فساد را شروع کرد بر مبنای فرهنگ و باور‌های عاشورایی و حسینی قدم در میدان نهاد و می‌دانست اگر در مسیر سنت‌های الهی گام بردارد پیروزی با اوست.

وی افزود: این درس را ما باید از مکتب رئیسعلی بیاموزیم. در دوران دفاع مقدس هم مبنا همین بود.   ما بدون حرکت در مسیر سنت‌های الهی  نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.   مسیر تاریخ به ما نشان می‌دهد زمینه ورود استعمار استبداد و وابستگی آن سرزمین است و این‌ها درس‌ها و عبرت‌های تاریخی برای امروز ماست.

رئیس قوه مقننه گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای، دوره‌ای است که روایت‌های غیر واقعی و رسانه‌ای و تحلیل‌های نادرست به وسیله قدرت‌های استکباری  ارائه می‌شود  تا بر تفکر مقاومت تاثیر منفی بگذارند.

قالیباف افزود: امروز دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید در این مسیر برای خدمت به مردم با فرهنگ سالهای دفاع مقدس گام بردارند. مدیریت جهادی یعنی مردم ثمرش را ببینند و گره از کارشان باز شود. مسئولان باید در مسیر خدمت خالصانه با روحیه جهادی با شجاعت در فهم و تصمیم برای عبور از سختی ها و رفع مشکلات گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدیدهای میدانی و دیدار با مردم و مسئولان استان بوشهر گفت: اقتصاد دریا محور خطه جنوب ایران برای معیشت مردم و توسعه اقتصاد منطقه ای و ملی نیازمند توسعه زیرساخت ها و رفع مشکلات است. در دولت و مجلس دغدغه ما این است که کسب و کار و اقتصاد دریا محور مردم را سامان دهیم تا هم معیشت مردم و هم توسعه و تقویت اقتصاد ملی هر دو تامین شود.

قالیباف با اشاره به توانمندی های استان در حوزه شیلات نیز گفت: با نگاهی نو از ظرفیت های عظیم استان در بخش آبزیان باید بهره برد.

وی افزود: حوزه های زیرساختی خط ریلی و تامین آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا توسعه کشاورزی، اقتصادی، صنعتی و گردشگری حاصل شود.

8480528_663.jpg (1280×720)

استاندار بوشهر نیز گفت: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم کشور را در شرایطی تحویل گرفتند که دشمن تا قلب اقتصاد پیشروی کرده بود و در  یک سال گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته تا مواضعی که در جنگ اقتصادی از دست داده ایم به دست آوریم.

احمد محمدی زاده افزود:  همه مردم  بر صادق الوعد بودن، مردمی و انقلابی بودن دولت و مجلس اذعان دارند.

وی بیان کرد: امید می‌رود با همکاری قوای سه گانه کشور اتفاق‌های جدیدی رقم زده شود و  مردم آثار این اتفاق‌های بزرگ را در زندگی، معیشت و سر سفره خود احساس کنند و این انقلاب درخشان تر از گذشته و با افتخارات بزرگ به راه خود که راه امام و شهیدان است، ادامه دهد.

استاندار بوشهر گفت: امروز چشم انداز روشنی از آینده رقم خورده و نوید پیروزی‌های بزرگ را در عرصه جنگ اقتصادی به ما نشان می‌دهد.

محمدی زاده با اشاره به اینکه در تاریخ ۲۴۰ سال گذشته جنوبی ها در سه مقطع تاریخی با سه ابرقدرت جنگیدند و هر سه را شکست دادند، گفت: این جنگ‌ها شامل مقابله با پرتغالی ها، مبارزه شهید رئیسعلی دلواری و یارانش با استعمار  انگلیس و مبارزه شهید مهدوی و یارانش و صدها شهید دیگر با استکبار جهانی در راه دفاع از این سرزمین بود که همگی کمر استکبار را شکستند.

وی ادامه داد: این لطف خدا در حق این مردم و هدایت علما و بزرگان است که این مبارزه‌ها نقش دینی پیدا کرد و به طور حتم اثر قطعی در آغاز و پیروزی این مبارزه ها داشته است.

محمدی زاده افزود: بزرگداشت این مبارزه‌ها و شهید رئیسعلی دلواری و صدها شهید دیگر مدیون انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد که این ستاره هایی که پشت غبار قرارگرفته بودند آشکار و راه را به نسل بعدی نشان بدهند.

آغاز اختتامیه کنگره یکصد و هفتمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت:  مردم اینجا استعمار را به خاک مذلت کشاندند. اینجا سرزمین شهید رئیسعلی دلواری، زائرخضرخان اهرمی و  نادر مهدوی است.
غلامحسین کرمی افزود: در این خطه مردم بدون تکیه به حکومت مرکزی و با اتکا به نیروی خودی و به پشتوانه فتوای علمای جنوب استعمار را شکست دادند.

وی با اشاره به مشکلات مردم این منطقه گفت: اقتصاد مردم این منطقه دریا محور است. وضعیت تجارت و صیادی مردم در این منطقه درگیر مشکلات بسیار است. این منطقه در زیرساخت‌های تجاری و صیادی، در بهداشت و کشاورزی مشکل دارد محصولات نخلستان‌ها و گوجه کشاورزان روی دست مردم مانده است. سفره مردم این منطقه خالی است و مردم نیازمند رسیدگی هستند.

برنامه های کنگره شهید رئیسعلی دلواری از ۸ شهریور آغاز شده است و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد.

رزمایش دریایی در خلیج فارس، تجلیل از پیرغلامان حسینی، محفل انس با قرآن، شب شروه و رونمایی چند کتاب با موضوع مقاومت جنوب از جمله برنامه های این کنگره است.