امام جمعه کنگان:

مطالبات و خواسته‌های جامعه کارگری پیگیری شود

محمودی، امام جمعه کنگان با تاکید بر پیگیری مطالبات کارگران گفت: یکی از مطالبات مهم و بجای جامعه کارگری تبدیل وضعیت آنها و نیز حذف واسطه ها در قراردادها است.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت روز بزرگداشت شیخ بهایی، شهید دکتر مطهری، تجلیل از شیخ صدوق و شیخ کلینی اظهار داشت: این بزرگان و دانشمندان از مفاخر شیعه و از افتخارات علم و دانش در عالم بشریتند که باید جایگاه آنها را پاس داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با معلمان گفت: در عظمت مقام معلم همین بس که رهبری فرزانه انقلاب معلمان را سربازان گمنام نظام خواندند.

خطیب جمعه کنگان با استناد به فرمایشات معظم له درباره معلمان و درخشش آنان در جبهه‌های مختلف از جمله تقدیم چندین هزار شهید در دوران دفاع مقدس، تربیت چندین هزار دانش آموز شهید، ساختن آینده کشور و تربیت و تعلیم نونهالان کشور را از مهمترین کارهای بزرگ معلمین برشمرد و بیان کرد: به تعبیر رهبری، معلم معمار آینده کشور است.

محمودی کوچک انگاری آموزش و پرورش را یک خطای راهبردی در کلام ولی فقیه زمان ذکر و با بازخوانی توصیه‌های رهبری به معلمین گفت: شاگرد را مانند فرزند دانستن، تشویق دانش آموزان به حضور در مسجد و هیئت، زنده کردن احساس هویت ایرانی – اسلامی در کودکان و احساس مسئولیت از مهمترین توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به معلمین بود.

وی به فرمایشات رهبری در دیدار با جامعه کارگری اشاره و با عنوان اینکه جامعه کارگری وفادار به انقلاب و برخی اعتراضات آنها در کلام رهبر انقلاب مجاز شمرده شد، خطاب به مسئولان گفت: یکی از مطالبات مهم و بجای جامعه کارگری تبدیل وضعیت آنها و نیز حذف واسطه‌ها در قراردادها است.

امام جمعه تاکید کرد: مطالبات و خواسته‌های جامعه کارگری و هر قشر دیگری بایستی از طریق مجاری قانونی باشد تا مورد سو استفاده دشمن نشود.

محمودی به جایگاه زن و موضوع حجاب و عفاف در دین مبین اسلام و نیز از نگاه غرب اشاره و خاطر نشان ساخت: بر خلاف غرب که زن را یک کالا و یبا ترویج بی حجابی و بدحجابی به دنبال تحقیر زن و اشاعه فساد در جامعه است، نگاه اسلام به زن نگاهی عزت مندانه و شرافتمندانه و توأم با حفظ شأن و کرامت انسانی است.

محمودی به سفر ریاست جمهوری به کشور سوریه اشاره و با تحلیلی بر آثار ارزشمند این سفر گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه کابوسی است که خواب را چشمان رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفت و این سفر بستر را برای گشایش‌های بیشتر اقتصادی فراهم می‌کند.

وی به سفر رئیس جمهور عراق به کشورمان و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان داشت: همانگونه که معظم له فرمودند حتی یک آمریکایی نباید در عراق بماند و این نگاه کلان محور همکاری بین ایران و عراق است.

آداب معاشرت با خویشاوندان و موضوع صله رحم در آئینه آیات و روایات، بیان اهمیت و جایگاه حضرت حمزه سیدالشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهم السلام از دیگر مطالب طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه باد.