مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان بوشهر

اخرین وضعیت ارتقاء بندر شیرینو به شهر / منتظر ابلاغ هیات دولت هستیم

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار بوشهر در خصوص ارتقاء شیرینو به شهر گفت: مصوبه کمیسیون دفاعی تبدیل بزرگترین روستای جنوب کشور به شهر که از مطالبه‌های به حق مردم است گرفته شده و در نوبت طرح در هیات دولت قرار دارد و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مساله به نتیجه برسد و تصویب نامه آن به استان ابلاغ شود.

سعید حیدری، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار بوشهر گفت: روستای ۱۷ هزار نفری شیرینو از توابع بخش سیراف شهرستان کنگان اظهار کرد: با پی‌گیری‌های انجام شده مصوبه کمیسیون دفاعی تبدیل بزرگترین روستای جنوب کشور به شهر که از مطالبه‌های به حق مردم است گرفته شده و در نوبت طرح در هیات دولت قرار دارد و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مساله به نتیجه برسد و تصویب نامه آن به استان ارسال شود.

ابراهیم بهمنی رئیس شورای بخش سیراف گفت: بندر شیرینو یکی از بزرگترین روستاهای کشور هست و مطالبه مردم مطالبه بحقی است، امید است با پیگیری های دولت مردان دولت سیزدهم در سطح استان و شهرستان و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس هرچه زودتر این اتفاق خوب رقم بخورد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار بوشهر گفت: در حوزه تقسیمات کشوری مستندات ۱۵ نقطه جمعیتی این استان در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دیر و جم برای ارتقا به روستا جمع بندی شده است.

حیدری گفت: برابر شیوه‌نامه مصوب مطالب و مستندات این مناطق جمع‌بندی و احصا شده و اقدامات لازم برای ارتقای نقاط جمعیتی به روستا در حال انجام است.

حیدری اضافه کرد: همچنین شناسنامه تقیسماتی ۱۰ شهرستان استان در دست اقدام داست و تلاش می‌شود تا پایان امسال برای هر شهرستان شناسنامه تقسیماتی صادر شود.

وی ادامه داد: تلاش ما در حوزه انتصابات برابر رویکرد مدیریت ارشد استان اعتماد به جوانان و استفاده از توان قشر جوان و بانوان در پست‌های مدیریتی است.

حیدری با اشاره به عملیاتی بودن کمیسیون‌ها اظهار کرد: با جدیت حقوق تمام قشرها در حوزه دانشجویی و کارگری پی‌گیری و دنبال شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر از نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد بخشداری‌ها خبر داد و تصریح کرد: همچنین به طور ویژه نسبت به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی اقدام شده است.

حیدری از شناسنامه‌دار کردن احزاب و گروه‌های سیاسی استان خبر داد و عنوتن کرد: این مهم آغاز شده و با تکمیل آن، گام بلندی در بهبود فعالیت‌های احزاب برداشته می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به آغاز فرایند انتخابات در استان یادآور شد: از سال قبل، اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را غیر رسمی آغاز کرده‌ایم و با دستور وزیر کشور و ابلاغ به استان‌ها نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی شده کارها را به جلو می‌بریم.