فرماندار کنگان:

جشن مقاومت با جشن‌های دهه کرامت در کنگان پیوند زده شود

غریبی، فرماندار کنگان گفت: به مناسبت تقارن سوم خرداد با دهه کرامت که روز مقاومت نامگذاری شده است، باید جشن مقاومت را با جشن‌های دهه کرامت پیوند زد.

احمد غریبی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد دهه کرامت با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: هماهنگی و همراهی تمام نهادهای دولتی و غیردولتی در برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت ضرورت دارد.

وی ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت هم‌زمان با آغاز میلاد حضرت معصومه (س) با شعار «خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

غریبی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی خلاقانه و مبتکرانه در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: امسال ویژه برنامه گرامیداشت روز دختر بایستی با توجه به ظرافت‌های کار فرهنگی و هنری و خلاقیت خاص اجرایی شود.

فرماندار کنگان ادامه داد: به دلیل همزمانی دهه کرامت امسال با سوم خرداد که روز مقاومت نامگذاری شده است، باید جشن مقاومت را با جشن‌های دهه کرامت پیوند زد.

وی افزود: امیدواریم با تلاش دستگاه‌ها و نهادها و البته فعالیت خوب گروه‌های مردمی، برنامه‌های دهه کرامت در کشور موجب افزایش نشاط معنوی در شهرستان کنگان شود.

غریبی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های شاد به مناسبت این ایام در محلات کم برخوردار (مسکن مهر کنگان و بنک، محله گوده شمالی، روستا قلعه میان و …) در دستور کار باشد.


حجت الاسلام محمود محمودی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد دهه کرامت کنگان اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که به‌دنبال استفاده از برکت وجود حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) باشیم.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به مسائل و موضوعات سال گذشته به روز دختر و برگزاری آئین‌ها توجه ویژه‌ای شده و مراسم‌های مختلف با حضور بانوان و دختران برگزار شود.

امام جمعه کنگان ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت نماد وحدت و همدلی و عامل مهم معنویت‌افزایی در جامعه است و آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد تا هدف دشمن در ایجاد تفرقه و اختلاف را خنثی کند، محوریت قرار دادن قرآن و اهل بیت است و باید اخلاق و معنویت را در جامعه تقویت کرد.

محمودی با تأکید بر اهمیت بومی سازی برنامه‌های مناسبتی به ویژه در بحث دهه کرامت، گفت: بهره مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مؤلفه‌های اصلی این دوره از برنامه‌های دهه کرامت است.