در ادامه ی جشنهای وصال از قربان تا غدیر؛

برگزاری مراسم ازدواج آسان در قالب جشن وصال به میزبانی کنگان

همزمان با آَغاز دهه امامت و ولایت مراسم جشن بزرگ وصال در راستای ازدواج آسان با حضور زوج‌های جوان در هتل نخل کنگان برگزار شد.

مراسم ازدواج ۲۰ زوج جوان زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در جنوب استان بوشهر در شهرستان‌های دیر و کنگان در قالب جشن وصال شامگاه جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار داشت: خانواده‌ها برای ترغیب و تشویق فرزندانشان به ازدواج، پیوند مبارک بهترین زوج عالم هستی یعنی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند.

وی تأکید کرد: از جوانان می‌خواهیم هنگام ازدواج به خصوصیات اخلاقی و معنوی شریک آینده زندگی خود توجه کنند و از تجمل گرایی بپرهیزند.

امام جمعه کنگان با اشاره به اهمیت ازدواج و تأثیر آن در دور نگاه داشتن جامعه از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید ترویج فرهنگ ازدواج ساده را در دستور کار قرار دهند.


اکبر پورات در این آیین، اظهار داشت: مراسم ازدواج زوج‌های جوان در راستای منویات مقام معظم رهبری و جوانی جمعیت در ۱۰ شهرستان استان بوشهر برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ضمن قدردانی از فرمانداران کنگان و دیر و کمیته امداد و بهزیستی این ۲ شهرستان افزود: برای هر کدام از زوج‌های جوان ۵ میلیون تومان از طرف استانداری بوشهری به آنان اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان یک سفر مشهد مقدس با هزینه اسکان و از طرف کمیته امداد هم برای هر زوج یک حواله جهیزیه ۵۲ میلیون تومانی و از طرف بهزیستی ۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز با بیان اینکه در دهه امانت و ولایت مراسم ازدواج ۲۰۰ زوج جوان در استان برنامه‌ریزی شده است افزود: در دهه امامت و ولایت در تمامی شهرستان‌های استان جشن ازدواج آسان برگزار می‌شود.

رقیه زنگنه‌نژاد افزود: تلاش دولت رفع موانع و تقویت مشوق‌هایی نظیر مسکن و اشتغال در کار مراسم ازدواج آنان است.

وی بیان کرد: تسهیل ازدواج شرایط مناسب برای شکل‌گیری کانون خانواده و فرصت فرزندآوری است تا جامعه جوان پویا و مولد شکل گیرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ایجاد بستر مناسب برای تشکیل خانواده و حمایت از جامعه جوانی است.

زنگنه‌نژاد بیان کرد: گفتمان ازدواج آسان و فراهم کردن شرایطی که با کمترین هزینه زوج‌ها زندگی خودشان را آغاز کنند از اهم برنامه‌های دولت سیزدهم است.