امام جمعه جم:

عزمی برای ساخت بیمارستان در شهرستان جم وجود ندارد

امام جمعه جم گفت: جم تنها شهرستان استان بوشهر است که دانشگاه علوم پزشکی در آنجا بیمارستان احداث نکرده است و عزمی برای عملی شدن این مطالبه نیز وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان جم در بحث آمایش سرزمین، سرزمینی صنعتی است، گفت: یک بیمارستان در شهرک مسکونی پارس وجود دارد که توسط مجموعه بهداشت وزارت نفت احداث شده است. این در حالی است که در راستای توزیع عادلانه سلامت و بهداشت، تنها شهرستان موجود در استان بوشهر که دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ساخت بیمارستان نکرده است، جم می‌باشد.

وی افزود: هر چند ممکن است شهرستان جم نسبت به سایر شهرستان‌ها فاکتورهایی را نداشته باشد اما از حیث جمعیتی شرایطی مثل سایر شهرستان‌ها دارد. شبکه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام می‌دهند اما بحث اصلی نبود پزشک متخصص است که در مراکز بهداشت و جامع سلامت هیچ گاه پزشک متخصص وجود نخواهد داشت.

امام جمعه جم ادامه داد: هر چند در بیمارستان وزارت نفت پزشکان متخصص حضور پیدا می‌کنند اما باز هم پروازی هستند و تمام وقت در این منطقه حضور ندارند. در صورتی که بیمارستان احداث شود شرایط و امکانات لازم برای حضور و ماندگاری پزشکان متخصص نیز فراهم می‌شود، اما دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده است که بیمارستانی در این منطقه احداث نخواهد شد.

وی تصریح کرد: دسترسی عادلانه مردم به سلامت وظیفه علوم پزشکی است اما متأسفانه هیچ کدام از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی این مطالبه مردمی و عمومی نیستند. در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است اما تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

خطیب جمعه جم بوشهر اظهار کرد: بیمارستان توحید که متعلق به وزارت نفت است برای ارائه خدمات بیشتر نیازمند تفاهم‌نامه است و در جایی که نقص وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی باید متعهد شود مشکلات و نواقص را رفع کند. بایستی بیمارستان در بخش مرکزی و یا «ریز» احداث شود و زمینه فراهم شود مردم نیز کمک کنند و خیرین سلامت نیز قطعاً پای کار می‌آیند تا بیمارستان احداث شود اما متأسفانه عزمی در این راستا وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: لازم است تا مسئولان در سطح کشوری مطالبات و خواسته‌های مردمی را ببینند و بشنوند و در جهت تحقق آن‌ها به عنوان ابتدایی‌ترین خدمات دریافتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر جدید شهرک پردیس جم ظهر امروز با حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه این شهر دیدار کرد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در این دیدار ضمن خیرمقدم و تبریک انتصاب مدیر جدید و آرزوی موفقیت در این مجموعه، با لازم دانستن ارتباط، تعامل و همکاری بیش از پیش آن مدیریت با قرارگاه و نهادهای فرهنگی شهرستان گفت: انتظار می رود با اقدامات و روحیه جهادی و انقلابی، شاهد پیشرفت در تمامی حوزه‌ها و ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی علاوه بر محیط شهرک در مناطق پیرامونی هم باشیم.

در این دیدار که با حضور تعدادی از مسئولین شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد برگزار شد، خرمی مدیر جدید شهرک پردیس ضمن ابراز خرسندی اظهار امیدواری کرد که این مجموعه در سایه رهنمون ها و همکاری های امام جمعه بتواند بهتر از گذشته به رسالت خدمت رسانی در مدیریت شهری و بویژه مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی خود جامه عمل بپوشاند.

تاکید بر خودکفایی در جامعه

مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ظهر امروز با امام جمعه شهرستان جم با حجت الاسلام محمدی دیدار کرد.

امام جمعه جم در این نشست با تاکید بر خودکفایی مددجویان گفت: خودکفایی به معنای واقعی و توانمند سازی جامعه هدف، امری ضروریست و کمیته امداد امام خمینی در این راستا گام‌های موثری را برداشته است.