مدیر آموزش و پرورش جم :

۷ رشته به هنرستان‌های شهرستان جم اضافه می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: با هدف تأمین نیروی انسانی ماهر، هفت رشته جدید در هنرستان‌های شهرستان جم راه‌اندازی می‌شود.

سید ابوالقاسم حسینی شنبه شب در همایش فرهنگیان شهرستان جم از اخذ موافقت برای ایجاد هفت رشته جدید با هدف تأمین نیروی انسانی ماهر برای محیط‌های صنعتی جنوب استان بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان اشتغال دانش آموزان هنرستانی در بازار کار نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم از هدف‌گذاری هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش خبر داد و افزود: در سال تحصیلی آینده برای اولین بار اتفاقات مثبتی در حوزه مدارس هنرستانی شهرستان جم رقم خواهد خورد.

حسینی به مهاجر پذیر بودن شهرستان‌، افزایش جمعیت دانش آموزی و تأمین نیروی انسانی ماهر برای محیط‌های صنعتی و اقتصادی استان اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید هفت رشته متناسب با آینده تحصیلی- شغلی دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم تصریح کرد: رشته‌های تربیت کودک، عکاسی دیجیتال و طراحی شبکه نرم افزار برای هنرجویان دختر و رشته‌های برق صنعتی، ایجاد و نگهداری فضای سبز، طراحی و توسعه پایگاه‌های اینترنتی و تأسیسات سرمایشی برای هنرجویان پسر راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص تأمین نیروی انسانی ویژه رشته‌های جدید گفت: طبق درخواست شهرستان در استخدام پیمانی جدید سهمیه‌هایی برای جذب معلم در هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

حسینی خواستار مشارکت و همکاری مسئولان و مدیران شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه برای تجهیز کارگاه‌ها و تأمین زیر ساخت‌های مورد نیاز آموزشی هنرستان‌های شهرستان جم شد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش جم نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولان شهرستانی و افراد خیّر برای ارتقا کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم به نیاز بازار کار قطب اقتصادی کشور به نیروی کار ماهر در همه مقاطع تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش اشاره کرد و ادامه داد: جنوب استان بوشهر با در اختیار داشتن ذخایر بزرگ نفت و گاز، سرزمین فرصت‌ها است و باید استراتژی توسعه صنعتی و اشتغال بومیان بر محور تربیت و پرورش منابع انسانی ماهر تغییر کند.

وی تحقق رشد اقتصادی و اشتغالزایی مولد را به اهتمام آموزش و پرورش جم به توسعه هنرستان‌های شهرستان دانست.