تامین پایدار آب شهرستان جم با افتتاح آب شیرین‌کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پس از ۱۵ سال، طرح خط آبرسانی جم در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفندماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا در این تابستان شاهد تامین آب پایدار برای مردم این شهرستان باشیم.

ابوالحسن عالی اظهار کرد: تامین آب پایدار از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم در استان بوشهر است که از ابتدای شروع به کار این دولت شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: طی یک سال اخیر، هفت طرح آب‌شیرین‌کن در سایت‌های کنگان، اخند، وحدتیه، شماره ۴ بوشهر، سیراف، شماره ۲ بوشهر، سعدآباد و شماره ۳ بوشهر با ظرفیت ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب وارد مدار شده‌ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: این در حالی است که پیش از شروع به کار این دولت فقط سه سایت با مجموع ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب شیرین‌کن فعال بوده است.

عالی یادآور شد: خط آبرسانی سیراف – جم به طول ۴۲ کیلومتر، خط انتقال برق ۳۳ کیلومتر و برای انتقال آب به شهر جم از ۶ سایت آبرسانی و پنج ایستگاه پمپاژ استفاده شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی‌های یک دهه اخیر باعث شد که تامین آب شهرستان جم دچار چالش های جدی تجربه کند اما با افتتاح این پروژه در دولت سیزدهم کام مردم جم شیرین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: آب‌شیرین ‎کن سیراف – جم ۲۸ هزار مترمکعب آب را به شهر جم و شهرک‌های نفتی در آن منطقه می رساند که شامل ۲ بخش آب‌شیرین‌کن و خط انتقال آب به جم و یک شبکه برق است.

وی بیان کرد: با وارد مدارشدن فاز نخست پروژه آبرسانی سیراف – جم و تامین ۱۰ هزار مترمکعب آب ۵۰ درصد جمعیت شهر جم و شهرک‌های تابعه از آب سالم و پایدار برخوردار هستند.