روستای لاورده به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: یکی از اپراتورهای تلفن همراه با نصب تجهیزاتی در روستای لاورده شهرستان کنگان موجب بهبود پوشش مکالمه، اینترنت سیار و اتصال این روستا به شبکه ملی اطلاعات شد.

علی سملیان اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی درخصوص پوشش نداشتن مناسب در روستای لاورده و پس از بررسی انجام گرفته از سوی کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایتی در این روستا، مشکلات مردم در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: با ایجاد این سایت تلفن همراه در روستای لاورده ۲۹۷ نفر در قالب ۷۱ خانوار زیر پوشش این شبکه ارتباطی قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر تصریح کرد: پروژه سایت روستای لاورده، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تکنولوژی ۳G/۴G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

سملیان گفت: ایجاد زیرساخت های فن‌آوری اطلاعات در روستاها منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری و بهره‌وری می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: برطرف کردن مشکلات مردم در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات در مناطق محروم و به روزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از مهمترین اولویت‌های این اداره کل است.

اخبار مرتبط


مشکل آنتن دهی شبکه موبایل دو روستای لاور گل و لاور ده – مشترک مورد نظر در دسترس نیست