امام جمعه کنگان:

وضعیت آب شرب در برخی نقاط شهرستان کنگان غیرقابل آشامیدن است

حجت الاسلام محمودی، امام جمعه کنگان بار دیگر به مشکل مردم شهر بنک و برخی محله های کنگان از جمله گوده در خصوص آب شرب اشاره کرد و گفت: وضعیت آب شرب شهر بنک و برخی محلات کنگان از جمله گوده نامناسب بوده و آب غیر قابل آشامیدن است، مسئولان و متولیان امر مشکل آب شرب شهرستان کنگان را رفع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با تسلیت عاشورای حسینی اظهار داشت: عاشورا فرصتی طلایی برای جهاد تبیین است چرا که قیام حسینی یک قیام سیاسی بود.

وی افزود: جهاد تبیین آغازگر همه جهادهاست و با جهاد تبیین است که جهاد خدمت رسانی، جهاد اقتصادی و جهاد با جبهه کفر فعلیت می‌یابد.

خطیب جمعه کنگان با مرور قیام حسینی بیان کرد: مظلومیت امام تنها به نحوه شهادت نبود بلکه مظلومیت بالاتر این بود که مردم امام زمان خود را منزوی و تنها گذاشتند.

محمودی جذب مردم در طول نهضت را یکی دیگر از نکات مهم قیام حسینی ذکر و در ادامه با عنوان اینکه شکر گذاری یکی دیگر از درس‌های امام بود، به جنبه معنوی و ایثار قیام حسینی نیز گریزی زد و بیان داشت: عاشورا تجلی حماسه و عرفان بود.

وی عاشورا را روز درس گرفتن از سیدالشهداء و یاران باوفایش بویژه ابوالفضل العباس (علیه السلام) دانست و با بیان برخی شاخصه‌های علمدار کربلا و عبد صالح خدا از جمله وفاداری و شهادت طلبی، بر لزوم حفظ و صیانت از حکومت شیعی تاکید و اظهار کرد: ولو برخی جاها کمبود باشد بایستی قدر حکومت شیعی و ولایی را دانست.

امام جمعه کنگان گفت: حسینی بودن امروز یعنی تلاش کردن و صبر در برابر ناملایمات و ایستادن با عزت و حکمت و مصلحت در برابر دشمن است.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و اقامه فریضه وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه، سنگر مقدس نماز جمعه به نقطه قوتی برای نظام دینی و خاری در چشمان دشمن مبدل شده است.

خطیب جمعه در فراز دیگری از خطبه‌ها به طرح ملی نهضت مسکن و طرح جوانی جمعیت اشاره و ضمن تشکر از اقدام دولت انقلابی گفت: انتظار می‌رود دولت مردمی در کشور بویژه شهرستان کنگان تسهیلات بیشتر و مناسبی برای اجرای این دو طرح مدنظر قرار دهد.

محمودی به مشکل مردم شهر بنک و برخی محله‌های کنگان از جمله گوده در خصوص آب شرب اشاره و بیان داشت: مسئولان و متولیان امر مشکل آب شرب در شهرستان کنگان را سامان دهند.