آلودگی شدید هوا

وضعیت «قرمز» آلودگی هوا در شهرستان کنگان | آلودگی نزدیک به شاخص بسیار ناسالم

شاخص آلودگی هوا ناسالم بین 151-200 است و بسیار ناسالم 201-300 می باشد که هم اکنون وضعیت هوا در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پارس - پارس 2 کنگان با شاخص 194 لب مرز بسیار ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش جنوب استان براساس داده‌های پایش کیفیت هوای شهرستان کنگان به ویژه منطقه صنعتی هم اکنون وضعیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم‌گزارش شده است.

شاخص آلودگی هوا ناسالم بین ۱۵۱-۲۰۰ است و بسیار ناسالم ۲۰۱-۳۰۰ می باشد که هم اکنون وضعیت هوا در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پارس – پارس ۲ کنگان لب مرز بسیار ناسالم قرار گرفته است.

توصیه می شود تمامی شهروندان به ویژه گروه‌های در معرض آسیب از جمله بیماران تنفسی و قلبی- عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان از فعالیت بدنی و تردد غیرضروری در فضای باز جدا خودداری کنند.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

مشاهده پایش به صورت آنلاین کیفیت هوا در رسانه جنوب استان

https://jonoubostan.ir/aqms


ایستگاه منطقه ویژه اقتصادی پارس – پارس ۲
بوشهر – پارس ۲
آلاینده :O3
تاریخ:۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰
شاخص :۱۹۴

ایستگاه کنگان
بوشهر – کنگان
آلاینده :PM 2.5
تاریخ :۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰
شاخص :۵۷