مردم و مسئولین محلی خواستار برخورد قاطع با فرد هتاک به مردم آبدان شدند

فردی هتاک با انتشار ویدیویی توهین آمیز نسبت به مردم آبدان احساسات مردم استان را نسبت به این اقدام ناپسند جریحه‌دار کرد.

پندار، سخن و گفتار نیک یکی از حسن و خصوصیات ویژه ایرانیان در طول تاریخ بوده که در این باب سخنان و نوشته‌های بسیاری وجود دارد که وقتی این درست‌گویی با حسن خلق و قول احسن در اسلام همراه شد به سرعت با آن درآمیخت و این اخلاق ایرانیان را می‌توان از زبان کسانی که با ساکنان این آب‌وخاک معاشرت داشته‌اند به‌خوبی بشنوید.

طی روزهای اخیر فردی که ظاهراً با ادبیات و حسن رفتار ایرانیان آشنایی چندانی ندارد و تنها به زبان مردم ایران سخن می‌گوید به خود اجازه داده که سخنانی هتاکانه را نسبت مردم شریف یکی از شهرهای استان بوشهر بگوید و پس از تهیه کلیپ آن را منتشر کند.

این اقدام خشم مردم را به همراه داشت و با واکنش‌های مختلفی روبرو شد که یکی از این واکنش‌ها انتشار بیانیه مردم روستای باغان در حمایت از مردم آبدان و محکوم کردن این اقدام فرد هتاک بود

مردم، شورا و دهیاری روستای باغان دشتی در بیانیه‌ای نوشتند: «انتشار کلیپ سرتاسر زشت فردی هتاک در فضای مجازی و توهین به محضر مردم ولایتمدار، شهیدپرور شهر آبدان که سابقه حضور آنان در شرایط سخت مملکت و تقدیم ده‌ها شهید، جانباز و آزاده و ایثارگر در ایامی که مردم دوست دار اهل‌بیت در سوگ اباعبدلله‌الحسین(ع) سیاه‌پوش می‌باشند، دل هر انسان منصفی را به درد می‌آورد.

ما اهالی روستای باغان که قرابت و نسبت زیادی با این شهر داریم و جمعی زیاد از هم‌محلی‌های ما نیز ساکن در این شهر هستند، این حرکت زشت و کریه را محکوم می‌نماییم و خواهان برخورد قاطع و سریع مراجع صالحه با این فرد هتاک هستیم، باشد که قسمتی از احساس جریحه‌دار شده اهالی این شهر التیام یابد و درس عبرتی باشد تا هیچ‌کس به خود اجازه چنین حرکات مشمئزکننده‌ای ندهد.»

متأسفانه غرب از لحاظ فنّاوری به پیشرفت رسیده اما به دلیل آنکه نسبت به اخلاق و کرامت انسانی بی‌توجه بوده روزبه‌روز در حال حرکت در سراشیبی زوال اخلاقی است و شاهد بروز جنایاتی همچون قتل دسته‌جمعی در مدارس و غارت دسته‌جمعی فروشگاه‌ها در بسیاری از کشورهای غربی باشیم.

این فرهنگ ناپسند اگر به سمت کشور ایران حرکت کند می‌تواند همان خسارت‌ها را در پی داشته باشد مردم ایران همان‌گونه که در زمینه‌های مختلف با بداخلاقی مواجهه کرده‌اند از حال به بعد نیز از اندیشه و حکمت این سرزمین دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند شخصی با هتاکی فرهنگ و برادری مردم ایران اسلامی را دچار خدشه کند همان‌گونه که خیلی‌ها با جنبش‌های مختلف درصدد بودند فرهنگ مردم ایران را به سمت انحطاط بکشانند اما اکنون خود آن‌ها در کشورهای غربی چشم به دست اربابان دور از اخلاق و انسانیت خود دارند تا بتوانند زندگی حقیرانه خود را ادامه دهند.


سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام شهرستان دیر عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار بسیج در پی توهین و اهانت های زشت کارمند یکی از بانک های شهر آبدان ضمن خواستار برخورد قاطع قضایی با فرد خاطی اظهار داشت: مردم شریف آبدان به ویژه بانوان این دیار در همه ی صحنه ها چه در دوران انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیر و مثمر ثمر داشته اند.

وی با بیان اینکه مردم آبدان به ویژه زنان این شهر دوستدار اهل بیت، باوقار و نجیب هستند ادامه داد: زنان آبدان با تأسی از اولین شهید زن انقلاب اسلامی استان بوشهر «شهیده سمنبر عالیپور» در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضوری فعال داشته و دارند.

وی افزود: توهین های زشت و زننده کارمند یکی از بانک های آبدان نه تنها قلب مردم آبدان بلکه قلب همه ی مردم شهرستان دیر را جریحه‌دار کرد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی واطلاعاتی شهرستان دیر از بدو این حرکت مشمئز کننده پیگیر بوده و هستند.