رییس کل دادگستری بوشهر:

حمایت از واحد‌های تولیدی و اشتغال‌زایی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است

رییس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: حمایت از واحد‌های «اقتصادی و تولیدی» و رفع موانع آن‌ها و اشتغال‌زایی در استان به عنوان اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی مهر انگیز در نشست با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های جنوب استان بوشهر شامل «عسلویه، کنگان، جم و دیر» بر ارتقای سطح عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد و گفت: در پی تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عملیاتی شدن سند تحول قضایی، ریاست قوه قضاییه نیز جهت تحقق «برنامه‌ها، راهکار‌ها و اهداف» این سند تاکید کرد تا در تمامی حوزه‌های قضایی مفاد این سند اجرایی و عملیاتی شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با توجه به عملکرد آماری هر حوزه به تشریح اقدامات آن‌ها پرداخت و «مسایل، مشکل، نقاط ضعف و قوت» آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

وی مهم‌ترین وظیفه مسوولان قضایی هر حوزه را مردم‌داری دانست و افزود: تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی باید به بهترین نحو صورت گیرد، زیرا مردم، ولی نعمت ما هستند.

مهرانگیز ادامه داد: در دستگاه قضایی استان بوشهر باید علاوه برملاقات‌های عمومی که به صورت هفتگی در تمامی حوزه‌های قضایی برگزار می‌شود، درب اتاق روسا و دادستان‌ها و مسوولان دستگاه قضایی استان به روی مردم باز باشد تا «مسائل، مشکل، پیشنهاد‌ها و انتقادهای» آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ حقوق عامه در تمامی مسایل، گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های عظیم نفت و گاز در حوزه‌های قضایی جنوب استان وجود دارد و کارگران زیادی در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند، باید در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارگران و معوق نشدن دستمزد آن‌ها و مهم‌تر از همه در خصوص جذب و استخدام ۵۰ درصد نیرو‌های بومی در این شرکت‌ها از سوی دادستان‌ها و روسای دادگستری حوزه‌ها نظارت ویژه صورت گیرد.

وی در ادامه به موضوع حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: حمایت از واحد‌های «اقتصادی، تولیدی و رفع موانع» آن‌ها و اشتغال‌زایی به عنوان اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

مهرانگیز بیان کرد: روسا و دادستان‌های استان بوشهر در خصوص مسیر‌ها و جاده‌های حادثه خیز حتما ورود کنند و باید بر اساس آمار‌های موجود این مسیر‌ها را شناسایی و دستور رفع آن‌ها داده شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر، ادامه داد: نظارت دادستان‌ها و روسای دادگستری‌ها باید به صورت شبانه روزی و در هر ساعت از شبانه روز از «کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، بازداشتگا‌ها و مراجع انتظامی» به صورت سرزده انجام شود تا از نزدیک با بررسی و اطلاع از وضیعت رسیدگی به درخواست‌های مراجعان، تشکیل پرونده‌ها و اجرای دستورات قضایی و نحوه نگهداری و رفتار با متهمان، با ارایه راهکار در راستای رفع نواقص و مشکل با آن‌ها تذکر داده و به هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نیز گزارش داده شود.

وی افزود: در مکان‌های نگهداری از اموال مردم در کلانتری‌ها یا پاسگاه‌ها حتما دستور تعیین تکلیف این اموال صادر شود.

مهرانگیز در خصوص خودرو‌های توقیف شده موضوع مواد مخدر، گفت: در رسیدگی و تعیین تکلیف این خودرو‌ها نیز باید جهت جلوگیری از فرسایش و صیانت از اموال توقیفی تسریع شود.

رییس کل دادگستری استان بوشهر همچنین به موضوع لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان اشاره کرد و گفت: روسا و دادستان‌ها ضمن بازدید مستمر و موثر از انبار‌های اموال تملیکی حتما در خصوص تعیین تکلیف تمامی این کالا‌ها و اموال، دستورات لازم قانونی صادر کنند تا جایی که هیچ کالای رسوبی در این انبار‌ها باقی نماند.