نماینده مجلس باید برای تسریع در روند پرداخت ها ورود کند

اختلافات را کنار بگذارید و برای حل مشکلات به دولت کمک کنید تا مردم بیش از این متضرر نشوند

ساختار شورای راهبردی پتروشیمی های پارس با چالش هایی روبه رو شده است که نیازمند همیاری و هماهنگی بیشتر است، در غیر این صورت مردم منطقه متضرر خواهند شد.

خبرنگار جنوب استان در نشست های اخیری که با برخی از مدیران عامل پتروشیمی ها،نماینده مجلس تغییر ساختار جدید در شورای راهبردی پتروشیمی های پارس یک اتفاق خوب می دانند.

سید علی هاشمی فرماندار شهرستان عسلویه در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: ساختار جدید شورای راهبردی یک اتاق خوب است که می توان گفت این شورا با داشتن برنامه ای منسجم، مناسب، منطقی و صحیح مهم ترین بخش تلاش و پیشرفت این دوره از این شورا خواهد بود.

غلامپور مدیرعامل پتروشیمی مروارید یکی از اعضای این شورا در نشست با خبرنگاران گفت: تصمیمات خوبی در این دوره از شورای راهبردی گرفته شده، و امیدوار هستیم بتوانیم به مردم منطقه خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی احمدی در نشستی با اعضای شورای اسلامی بخش سیراف گفت : ساختار شورای راهبردی بهتر و قوی تر شده است، می توان گفت اشکالاتی که در گذشته در شورای وجود داشته اصلاح شده و نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس از اراده وزیر در تحقق کامل مسئولیت‌های اجتماعی و رویکرد جدید وزارت نفت برای مدیریت شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس هم قدردانی کرد و گفت: این رویکرد جدید و متمرکز شدن مسئولیت‌های اجتماعی همان وعده رئیس‌جمهور در سفر به بوشهر و عسلویه است که هم‌اکنون شاهد تحقق آن هستیم و از این بابت از «حجه الاسلام و المسلمین رئیسی» و «مهندس اوجی» تشکر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری عضو شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه، تصریح کرد: تغییر ساختار نیاز و یک امر لازم بود، امید است با این اتفاق روند تسریع در پروژه ها صورت پذیرد.


اختلافات را کنار بگذارید و برای حل مشکلات به دولت کمک کنید تا مردم بیش از این متضرر نشوند

نگاه سیاسیون و تصمیم گیرنده در شورا در حال حاضر قائل به سه نگاه می‌باشند:
نگاه اول، با عنایت به اینکه مجموعه پتروشیمی‌ها در شهرستان واقع شده است، می بایست تصمیم‌سازان و تصمیم گیران این شورا؛ مدیران بومی استان وشهرستان های پیرامونی باشند.

نگاه دوم؛ قائل به این است که چون شورای راهبردی پتروشیمی‌ها، از بطن مجموعه پتروشیمی‌ها به ثمر نشسته است فلذا باید مدیران تصمیم گیر آن؛مدیران عامل پتروشیمی باشند.

نگاه سوم؛ آن است که مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس با توجه به نقش هماهنگ کننده و نقش حاکمیتی که در مجموعه وزارتخانه دارد؛ به عنوان سیاستگذار این شورا باشد.

اما نگاه چهارمی هم می تواند وجود داشته باشد و آن هم نگاه ترکیبی و پیوندی فی مابین سه نگاه فوق است.

در سیاستگذاری‌ها؛برنامه‌ریزی‌ها،هماهنگی‌ها و عملیاتی نمودن طرح‌های عملیاتی؛
علاوه بر نخبگان بومی استان؛ مدیران منتخب پتروشیمی؛ رئیس منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس؛ نماینده عالی دولت دراستان و شهرستان؛ باشد که یک هم نگاهی ؛هم آوایی، همیاری و هم افزایی به صورت مدون، منظم و منسجم؛ با یک تقویم زمانی مشخص (در بازه زمانی ۱ الی ۲ ساله) باشد سیاست های کلان دولت، توسعه و تعالی اجتماعی به صورت کارا،اثربخش، سازنده و فزاینده محقق شود.
بدیهی است حضور یک نفر از اعضا شورای اسلامی به و یک رسانه به نمایندگی از چهار شهرستان می تواند مزید بر تصمیمات جامع تر باشد.


حال سوال اینجاست آیا اعتبارات ۱۴۰۰ کامل پرداخت شده؟ اعتبارات ۱۴۰۱ چطور؟ و برای اعتبارات ۱۴۰۲ چگونه عمل خواهد شد.