مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس

پتروشیمی پردیس ۷۵۰ میلیارد ریال به مسؤولیت‌های اجتماعی اختصاص داد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: تخصیص 750 میلیارد ریال اعتبار به منظور ایفای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در سال جاری در حالی محقق شد که این میزان در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

“سیدمحمدرضا میری‌لواسانی” روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در کنار ارتقا سطح تولید و ایجاد ارزآوری برای کشور، توجه به مسئولیت های اجتماعی در مناطق پیرامونی این شرکت در عسلویه استان بوشهر مدنظر بوده و هرساله متناسب با نگاه هیات مدیره و سهامداران زمینه تخصیص ارقامی در این بخش انجام و به حساب شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در پارس واریز می شود.

وی افزود: امسال مطابق برنامه تقویم سالانه مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت پتروشیمی پردیس با حضور ۸۴ درصد از سهامداران و نمایندگان قانونی صاحبان سهام برگزار و گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲ ارائه شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس تصریح کرد: افزایش هشت درصدی صادرات محصولاتی مانند اوره و آمونیاکیکی از دست‌آوردهای خوب این شرکت طی مدت یک سال گذشته بوده است.

میری‌لواسانی ادامه داد: افزایش هشت درصدی اوره در طی یک سال گذشته در حالی به وقوع پیوست که در سال مالی ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۸ هزار و ۹۴۲ تن فروش داخلی و ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۸۰ تن صادرات انجام شد در حالی که این میزان در سال ۱۴۰۲، ۷۰۴ هزار تن اوره فروش داخلی و ۲ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۵۱ تن صادرات وجود داشته است.

وی بیان کرد: فروش صادراتی آمونیاک در سال ۱۴۰۱، ۲۵۲ هزار تن بوده که در سال مالی ۱۴۰۲( ۳۱ شهریورماه) به ۲۷۱ هزار تن رسیده که نشان از افزایش هشت درصدی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در خصوص کاهش ۲ درصدی تولید اوره و آمونیاک در سال مالی ۱۴۰۲، گفت: قطعی گاز ورودی به شرکت در سال ۱۴۰۲، ۹۷ روز بوده در حالی که این میزان قطعی گاز در سال ۱۴۰۱، ۸۰ روز ثبت شده که بر میزان تولید اثر گذاشته است.

میری‌لواسانی در خصوص رفع کمبود تولید و جبران عنوان کرد: از ۱۰ اردیبهشت تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ با گرفتن راندمان تا ۱۰۴ درصد، بخشی از این کاهش تولید، جبران شد ولی نتوانستیم کاهش تولید ناشی از قطعی گاز زمستانه را به شکل کامل جبران کنیم.

وی بیان کرد: با حمایت سهامدار اصلی شرکت در ۷۵ روز تابستان امسال، تناژ محصول کمتری به بخش حمایتی داخلی اختصاص یافت و به همین دلیل دولت پذیرفت که بدهی سنوات سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ که ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بود را در سامانه دولت به ثبت برساند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس یادآور شد: در سال مالی ۱۴۰۲ قیمت اوره و امونیاک در بازار جهانی با کاهش ۳۷.۸ و ۴۰ درصدی مواجه شد که در کنار افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز سوخت و افزایش نرخ گاز خوراک، بودجه پیش بینی شده شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ تحقق نیافت هرچند نرخ تسعیر ارز در ۶ ماهه دوم سال مالی مقداری به صورت های ریالی شرکت کمک کرد.

وی ادامه داد: تاثیرپذیری بسیار بالا از قیمت جهانی، محدودیت و قطع بخشی از گاز ورودی در فصل زمستان، افزایش نرخ گاز خوراک از ۵۰ هزار به ۷۰ هزار ریال، افزایش نرخ گاز سوخت از ۲۰ هزار به ۴۰ هزار ریال، محدودیت ۲۰ روزه ذخیره سازی اوره و ایفا نکردن تعهدات وزارت جهاد کشاورزی به شرکت از جمله چالش های پیش رو ما بوده است.

میری‌لواسانی گفت: از جمله راهکارهای مدیریتی برای کاهش چالش های شرکت پتروشیمی پردیس می توان به راه اندازی سامانه یکپارچه بازرگانی برای اولین بار در کشور، تاسیس شرکت اکتشاف و تولید پارسیان جهت فعالیت در حوزه بالادستی نفت و گاز، موافقت با ساخت انبار ۳۰ هزار تنی در مجتمع و کاهش تخصیص به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس یادآور شد: بر اساس صورت‌های مالی شرکت و گزارش فعالیت هیات مدیره که به تصویب مجمع رسیده کل سود قابل تقسیم یک ساله گذشته شرکت، ۴۱۲ میلیارد و ۸۰۰ بوده که ۱۶۵ میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت خالص به عنوان سود سهام بین سهامداران تقسیم و باقیمانده به حساب سود انباشته شرکت گذاشته شده است.