واکنش رئیس شورای شهر کنگان به صحبت های استاندار پیرامون جانمایی بیمارستان جدید کنگان

ابوذر حسین پور رییس شورای شهر کنگان در واکنش به صحبت های استاندار بوشهر در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان گفت:مکان فعلیِ در نظر گرفته شده برای احداث بیمارستان جدید، به لحاظ پدافند غیر عامل و موارد متعدد دیگر، مناسب نیست

ابوذر حسین پور رییس شورای شهر کنگان در واکنش به صحبت های استاندار بوشهر در خصوص جانمایی بیمارستان جدید کنگان گفت:

به گفته کارشناسان ( بیمارستانی، اچ اس ای، عمران، شهرسازی و …)، مکان فعلیِ در نظر گرفته شده برای احداث بیمارستان جدید، به لحاظ پدافند غیر عامل و موارد متعدد دیگر، مناسب نیست و قطعا اصرار بر این موضع، هیچ توجیه کارشناسانه ندارد و فقط هزینه های این پروژه را افزایش خواهد داد.

با توجه به نزدیکی نقطه مشخص شده به دریا، احداث بیمارستان در این محل و شرجی و رطوبت بالا، استهلاک سازه، تجهیزات و تاسیسات مکانیکی تسریع خواهد شد.

بحث های دسترسی آسان و سریع جمعیت غالب شهرستان و صنعت، مسایل زیست محیطی با توجه به نزدیکی محل مورد بحث به ساحل، مشکلات فاضلاب، جنس نا مناسب خاک، طرح توسعه اسکله کنگان که به زودی به بهره برداری می رسد و میتواند بار ترافیک خط ساحلی( به سمت جاده وفاق و زمین مورد بحث) را به شدت افزایش دهد نیز از مهمترین دغدغه های کارشناسان برای مکان فعلی جهت احداث این مرکز درمانی است.

لزوم تجدید نظرِ جناب آقای استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرماندار شهرستان کنگان در جانمایی زمین بیمارستان جدید.

اراضی ملی مناسب برای اجرای این پروژه در بالا دست کنگان به سمت جنوب شهرستان وجود دارد.