امام جمعه کنگان:

بهبود معیشت ساحل نشینان نیازمند توجه جدی دولتمردان است

محمودی، امام جمعه کنگان گفت: بهبود وضعیت معیشت ساحل نشینان نیازمند توجه جدی دولتمردان است.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به نشست مسئولان استانی با وزیر کشور در استانداری بوشهر با هدف بررسی و ساماندهی کالای ته لنجی و تجارت دریا محور اظهار داشت: در این جلسه به نمایندگی از مرزنشینان نکات کلیدی و ضرورت توجه به مردم را یادآور شدم و اینکه معیشت مردم ساحل نشین به دریا گره خورده و هر گونه محدودیت در این راستا معیشت و روزی ساحل نشینان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی بیان داشت: حذف کالای ملوانی موجب آسیب رسیدن به مردم می‌شود.

خطیب جمعه با تقدیر از سخنان و دفاعیات نماینده مردم جنوب در مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر از مرزنشینان در این دیدار، بیان داشت: ضرورت عرف ایجاب می‌کند کالای همراه ملوان حذف نشود و ضمن نظارت بر کالا لایحه در مورد کالای ملوانی نیازمند بازنگری از سوی مجلس شورای اسلامی است.

محمودی در پایان این موضوع گفت: وزیر کشور قول حداقل یک سفر در سال را دادند که فرمانده سپاه استان پیشنهاد داد کالای ملوانی در هر فصل مجوز داده شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک میلاد پیامبر رحمت و بیان سیره نبوی، به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص پیامبر اعظم در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورها اشاره و ضمن بازخوانی کلام گهربار معظم له در خصوص نبی مکرم اسلام، رسول اکرم را نسخه درمان و نجات بخش دانست و در خصوص ادای دین امت به پیامبر رحمت عنوان داشت: به تعبیر رهبری راه ادای دین به پیامبر جهاد در همه میدان‌ها است.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته فراجا و تقدیر از نیروهای انتظامی و مرزبانی گفت: نیروی انتظامی به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا مجاهدان فی سبیل الله اند.

محمودی به برگزاری جشن وصال توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول الله شهرستان کنگان و اهدای ۶۳ سری جهیزیه به نوعروسان اشاره و ضمن تشکر از این اقدام افزود: سنت حسنه ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.