انتصاب سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان کنگان و رئیس پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از انتصاب سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگان و رئیس پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف خبر داد.

اسماعیل سجادی‌منش سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ در نشست با احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان، سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان و رئیس پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف را معارفه و از تلاش‌های رئیس سابق تقدیر کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: شهرستان کنگان یکی از شهرستان تاریخی و با قدمت ما در حوزه میراث‌فرهنگی بوده و شاخص‌ترین آنها را می‌توان آثار ارزشمند بندر کهن سیراف نام برد.

او ادامه داد: هم‌چنین در حوزه صنایع‌دستی هم این شهرستان بسیار غنی بوده که امیدوارم چون گذشته مسیر موفقیت و رونق صنایع‌دستی در این نقطه ادامه داشته باشد.

سجادی‌منش اظهار کرد: هم‌جواری با خلیج‌فارس کنگان را در حوزه گردشگری دریایی، غذایی و جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر کرده و معتقدیم با معرفی بهتر این جاذبه‌ها می‌توان شاهد رونق گردشگری در این شهرستان بود.

در ادامه مهرداد پارسایی برازجانی سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگان و رئیس پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف گفت: مدیریت و حفاظت پایدار مجموعه مواریث تاریخی ملموس و ناملموس شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، ایجاد فضای تعاملی با انجمن‌های مردم‌نهاد، شناسایی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان از طریق جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و بنگاه‌های صنعتی، از مهمترین برنامه‌های ما برای توسعه شهرستان کنگان در سه حوزه تخصصی خواهد بود.

او تصریح کرد: اجرای طرح جامع محور بندر سیراف، احیای بافت سنتی با الگوپذیری از آثار و ابنیه‌های تاریخی، توسعه جریان مطالعات و پژوهش‌های باستان‌شناسی از طریق همکاری با دانشگاه‌ها در سطح ملی و جهانی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا بندر تاریخی سیراف بیش‌از گذشته در پهنه خلیج‌ تا ابد فارس معرفی و ماندگار شود.

مهرداد پارسایی‌برازجانی دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد باستان شناسی دانشگاه مازندران و کارشناسی باستان‌شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان است که کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، کارشناس پایگاه میراث‌فرهنگی کاخ‌های هخامنشی شهرستان دشتستان، کارشناس ثبت آثار و مواریث تاریخی منقول و غیر منقول این استان را در کارنامه دارد.