مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

کیف‌سازی آب شرب شهر « بنک » با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار

عالی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد ریال در «بنک» شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر شاهد کیفی‌سازی آب شرب این شهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم هستیم.

ابوالحسن عالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ارتقا سطح کیفی آب شهر «بنک » در شهرستان کنگان مشتمل بر احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و همچنین اجرا خط انتقال بین مخازن کنگان و بنک بطول ۶ کیلومتر بوده است.

وی بیان کرد: « ای . سی » متوسط آب شهر بنک قبل از شروع طرح بالای پنج هزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر بود که با اجرا پروژه یاد شده هم اکنون به حدود ۲ هزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر کاهش یافته و پس از اتمام آن به زیر یکهزار «میکروزیمنس» بر سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در اجرا این طرح همچنین ۲ حلقه چاه تاکنون به دلیل بالا بودن شوری از مدار بهره برداری خارج شده که این فرایند کمک بسیار زیادی به تقویت کیفیت آب شهر «بنک» است و در انتهای طرح یک حلقه چاه دیگر نیز از مدار تولید خارج خواهد شد.

عالی ادامه داد: آزمون های میکروبی کیفیت آب و فاضلاب، آزمون فیزیکی و شیمیایی (شامل۲۴ پارامتر) و آزمون فلزات سنگین (شامل ۱۰ پارامتر) انجام شده که همگی نشان از سلامت آب شرب مشترکان استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های انجام گرفته بوشهر جزو استان های پیشرو در کسب گواهینامه کشوری ایمنی آب است.

عالی یادآور شد: در نیمه نخست امسال نیز حدود ۵۰ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و بیش از ۱۳۰ هزار آزمایش در روستاهای استان بوشهر انجام شده است.