بحران آب

کمبود آب در بنک و آبرسانی با تانکر به مردم /مسولان چاره اندیشی کنند

کمبود آب شرب این روزها مردم بنک را در شرایط سختی قرار داده و باعث شده اهالی این شهر جنوبی کشور روزهای بحرانی را سپری کنند.

به گزارش جنوب استان به نقل از بنک نیوز ، یکی از مشکلات اصلی و زیر بنایی شهر بنک کمبود شدید آب همراه با کیفیت بسیار پایین آن می باشد که تاکنون این معضل اساسی مرتفع نشده است.

آب شرب بنک عمدتا از چند حلقه چاه تامین می‌شود و متاسفانه کیفیت بسیار پایینی دارد و طبق برخی گزارشات رسیده EC آب در این شهر بالای ۶ هزار است و این در حالی است که معمولا بالای ۲ هزار مجوز آب شرب نمی دهند.

اخیرا کمبود آب در برخی مناطق مثل منطقه بلوار امام علی ع به حدی بوده که مردم دو روز کامل آب نداشتند و این امر موجب گلایه و نارضایتی مردم و شهروندان شد و پس از رایزنی ها و تماس های مکرر با مسولین موقتا مشکل آنان با آبرسانی به وسیله تانکر حل گردید.

شهر بنک به عنوان دروازه ورودی پایتخت انرژی اقتصادی کشور و جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر بوده و بسیار اسفناک است که با مشکل شبکه فرسوده آبرسانی و کمبود آب روبرو باشد و مردم عمدتا از ۴ عصر تا صبح روز بعد از نعمت آب محروم باشند.

شایان ذکر است در سفر وزیر نیرو در ۱۶ مهر ۱۴۰۱ به استان بوشهر مصوب شد تا یکسال آینده مشکل آب بنک با احداث آبشیرین کن مرتفع گردد، اما پیشنهاد جدی این است تا احداث و بهره برداری آب‌شیرین کن بنک ،ظرفیت آب‌شیرین کن کنگان به میزان ۵ هزار متر مکعب افزایش یابد تا بخشی از مشکل آب در بنک سامان یابد و همچنین روی چاه‌های آب شهر بنک دستگاه تصفیه نصب گردد.

پاسخ اداره آبفا شهرستان کنگان : ضمن تشکر از رسانه ها در خصوص مطالبه بحق مردم این اداره دو روز درگیر تعمیر خط اصلی انتقال شهر بنک بوده است و در ٢۴ ساعت اول خوشبختانه بخش اعظم شهر آبدار شد و کوچه های سمت بالا دست هم دیروز اخر وقت ( ساعت ۵ بعد از ظهر ) مرتفع شد، برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند، اقدامات لازم در خصوص آب سانی سیار انجام شد.

لذا تلاش های این اداره در خصوص مجوز و تاسیس آب شرین کن جهت شهر بنک در حال انجام است.