اعتراض امام جمعه شهرستان دیر به صحبت های استاندار؛

تصمیم استانداری برای خروج اعتبارات و تصمیم گیری های شورای راهبردی از جنوب استان را نمی پذیریم

امام جمعه شهرستان دیر در اعتراض به صحبت های استاندار بوشهر گفت؛ تصمیم استانداری برای خروج اعتبارات و تصمیم گیری های شورای راهبردی از جنوب استان را نمی پذیریم.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به مسئله فلسطین و غزه، اظهار داشت: این روزها که شاهد به خاک و خون کشیده شدن مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی هستیم، سخن گفتن از پیروزی ملت فلسطین و غزه برای بعضی‌ها مایه تعجب و شگفتی است.

امام جمعه دیر افزود: بخشی از پیروزی مردم غزه به عملیات طوفان الاقصی برمی گردد که هیمنه رژیم صهیونیستی در بعد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی شکسته شد و بعد از جنایات صهیونیست‌ها هم بخش دیگری از پیروزی برای ملت فلسطین رقم خورد.

وی با بیان اینکه مردم غزه با صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن خودشان نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره آمریکا، فرانسه و انگلیس و امثال اینها کنار کشیدند و آنها را رسوا کردند، ادامه داد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها که در اغتشاشات سال گذشته به بهانه مرگ یک نفر می‌خواستند در ایران اسلامی براندازی کنند و آن همه شعار در دفاع از زن و دختر سر دادند، این روزها در مقابل کشتار مظلومانه زنان و کودکان در غزه سکوت کرده و علاوه بر حمایت سیاسی و نظامی از صهیونیست‌ها، صحنه جنگ را مدیریت می‌کنند.

حسینی با عنوان اینکه مظلومیت مردم غزه دستاوردهایی داشته است، تاکید کرد: مردم غزه با صبر خود وجدان بشری را به حرکت درآوردند و اجتماعات بزرگ انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه در همه جهان به ویژه در آمریکا و انگلیس و فرانسه بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه امروز فقط میدان غزه و اسرائیل نیست بلکه میدان حق و باطل و استکبار و ایمان است، خاطرنشان کرد: جنایت صهیونیست‌ها ملت فلسطین را متحد کرد و اگر اختلافاتی بین این ملت بود برچیده شد و دنیای اسلام حداقل در گفتار خود از ملت فلسطین دفاع می‌کند و بعضی از کشورها با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کردند، اینها پیروزی است.

حسینی با بیان اینکه صهیونیست‌ها با جنایات خود حقانیت مقاومت را تثبیت کردند، یادآور شد: امروز همه جهان به این نتیجه رسیدند که باید مقابل این جنایتکاران ایستاد و هر دولتی بخواهد از این رژیم حمایت کند مورد نفرت جهانیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز امت اسلام به این نتیجه رسیده است که آمریکا سردمدار اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است و می‌بینیم که یمنی‌ها، عراقی‌ها و لبنانی‌ها به همین خاطر اهداف آمریکایی را نشانه گرفته اند.

امام جمعه دیر با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، تصریح کرد: سه واقعه مهم تبعید حضرت امام در سال ۴۳، شهادت دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ در روز ۱۳ آبان رخ داده است.

وی افزود: در دو مناسبت اول یعنی تبعید امام و شهادت دانش آموزان، آمریکایی‌ها به مردم ایران ضربه زدند اما در ۱۳ آبان سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی ابهت و هیمنه آمریکایی‌ها شکست و تودهنی بزرگی به آنها زده شد و اقتدارشان زیر سوال رفت.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان باید مسائل قبل و بعد از انقلاب را تجزیه و تحلیل کنند تا به حقیقت پی ببرند، عنوان کرد: ۲۶ سال قبل از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، آمریکایی‌ها با ملت ایران دشمنی کردند که روی کار آوردن شاه، باز کردن پای رژیم صهیونیستی به ایران، تأسیس ساواک، اشاعه فحشاء در دوران قبل از انقلاب و اقدامات براندازانه مانند جنگ تحمیلی و تجزیه طلبی بعد از پیروزی انقلاب از نمونه دشمنی‌های آمریکایی‌ها با ملت ایران است.

وی با تاکید براینکه امروز شعار مرگ بر آمریکا صرفاً یک شعار نیست بلکه خط مشی است، ابراز کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران به قبل از پیروزی انقلاب برمی گردد.

حسینی با تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، یادآور شد: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ویژه است و فقط اجتماع دانش آموزان نباشد بلکه همه اقشار مختلف مردم شرکت کنند و با گام‌های استوار و شعارهای کوبنده نفرت خود از آمریکا و حمایت از مردم فلسطین اعلام کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: همه دنیای اسلام باید در مقابل دنیای کفر بایستند و از فلسطین دفاع کنند و جنایات رژیم صهیونیستی باید فوراً قطع و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود.

حسینی اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی اراده کنند و یک روز رژیم صهیونیستی و حامیان آن را تحریم کرده و کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی تحریم شود طبیعی است که آنها تسلیم خواهند شد.

وی با تقدیر از مواضع رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در قبال ملت مظلوم فلسطین، گفت: همه دنیای اسلام باید جنایات رژیم صهیونیستی را صراحتاً محکوم کرده و در مقابل این رژیم بسیج شوند.

حسینی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان و استقبال پرشور از ایشان، عنوان کرد: استقبال مردم از رئیس جمهور نشان داد که پیوند مردم کردستان با نظام اسلامی ناگسستنی است و تودهنی محکمی به دشمنان به ویژه تجزیه طلبان زدند که مردم کردستان ایرانی هستند و ایرانی خواهند ماند.

وی با تاکید براینکه ما سعی می‌کنیم بعضی از مسائل را به خطبه‌ها نکشانیم، ابراز کرد: چندی پیش در بحث اعتبارات، بعضی از ائمه جمعه جنوبی موضع گرفتند ما حالا سعی کردیم با بعضی از مسئولین تماس گرفته و تذکر دادیم.

امام جمعه دیر به صحبت‌های استاندار بوشهر درخصوص نحوه هزینه کرد اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی‌ها اشاره کرد و گفت: ان شاالله آن چیزی که من دیدم صحیح باشد، حالا اگر مطلب درست منعکس نشده آقایان اصلاح کنند، استاندار محترم فرمودند که هرگونه هزینه کرد در شورای راهبردی باید از طریق استانداری و مدیران استانداری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که بالاخره این چهار شهرستان جنوبی هستند که آسیب‌ها را تحمل می‌کنند و این آلایندگی و مشکلاتی که هست به این شهرستان‌ها مربوط است، البته ما از میزان این کمک‌هایی که شورای راهبردی به چهار شهرستان می‌کند راضی و قانع نیستیم، کمک‌ها مطلوب نیست اما اینکه همین هم مدیران استانی بخواهند درباره اش تصمیم بگیرند تجربه ثابت کرده است که الفاتحه، دیگر چیزی نصیب مردم منطقه ما نخواهد شد کما اینکه درباره اعتبارات سفر ریاست جمهوری خود آقایان قبلاً اعلام کردند که بخش عمده اش را به شهرستان‌های دیگر داده اند البته به شهرستان ما هم داده بودند ولی نسبت به جاهای دیگر کم بود.

امام جمعه دیر عنوان کرد: حداقل چیزی که مربوط به اینجا است بله باید افزایش پیدا کند اما اینکه این هم در حوزه استانداری برود و استانداری بخواهد تصمیم بگیرد که کجا هزینه شود این را ما نمی‌پذیریم.

خطیب جمعه دیر با تسلیت درگذشت عالم متعهد و وارسته و مخلص و عاشق اهل بیت علیهم السلام حجت الاسلام سیدمحمد کراماتی، گفت: ایشان بیش از نیم قرن در منطقه ما به تبلیغ دین و ترویج احکام و ذکر فضائل و مناقب اهل بیت و روضه خوانی سالار شهیدان مشغول بودند.

وی افزود: حضور مردم در تشیع جنازه این عالم خدوم و بزرگوار نشانگر آن است که مردم قدرشناس خادمان خود هستند و علی رغم همه تبلیغاتی که علیه علما دین و روحانیت می‌شود مردم ما راه خود را پیدا کرده و این گونه از خادمان خود تجلیل می‌کنند.

امام جمعه دیر با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان، بیان کرد: این عزیزان از نظام و انقلاب و اسلام دفاع کردند و ما یادشان را گرامی می‌داریم.


و اما چند نکته در تکمیل فرمایشات ایشان:

۱- شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس همانطور که از اسمش پیداست متشکل از ‫پتروشیمی های بخش خصوصی فعال در این منطقه بوده بنابراین اعتباراتش می بایست در کمیته اجرایی تعیین شده توسط خودشان تخصیص پیدا کرده و بمناطق متاثر تعلق گیرد.

۲- هم اکنون تخصیص عوارض آلایندگی پالایشگاه های گازی و نفتی بعنوان آلوده کننده ترین صنایع دولتی فعال استان بوشهر در ید سازمان برنامه بوده و  رعایت عدالت و شفاف سازی در میزان تخصیص آن مورد مطالبه ماست.

۳- مانور عجیب مدیران روی اعتبارات اندک شورای راهبردی بعنوان بخشی خصوصی منجر به درسایه قرارگرفتن اعتبارات به نسبت چشمگیر نفت گردیده و بنظر این نحوه پرداختن به موضوع، نتیجه ای جز خیز دولت برای یک کاسه نمودن کل اعتبارات مسئولیتهای اجتماعی را در پی نخواهد داشت.

۴- کمیته اجرایی ملزم به تخصیص اعتبار به طرح هاییست که از جانب چهار فرمانداری شهرستان های جنوبی و ادارات کل معرفی گردد و فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در این مناطق حضور دارند پس نیازی به خروج تصمیمات از این حوزه نیست.

۵- استان بوشهر دارای تراکم شگرفتی از تاسیسات نفتی و گازی متعلق به بخش دولتی در خود است که هرساله عوارض چشمگیری را به مجموعه استانی پرداخت می کنند بر این اساس استان موظف به تصمیم راجع به نحوه تخصیص اعتبارات نفت است و بهتر است اعتبارات بخش های دولت و خصوصی با هم مخلوط نشود.