امام جمعه بخش سیراف:

پرستاران زمینه ساز امنیت خاطر جامعه هستند

حجت الاسلام عاشوری، امام جمعه بخش سیراف پرستاری را مایه امنیت خاطر جامعه دانست و گفت: جامعه‌ پرستار نه فقط حق بر بیمار پیدا می‌کند، بلکه حق بر همه مردم هم پیدا می‌کند، حق بر کسانی هم که با آن بیمار هیچ رابطه‌ای ندارند پیدا می‌کند، چرا که به آنها امنیت خاطر می‌دهد.

حجت‌الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف عصر امروز در مراسمی به‌مناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب کبری(س) با اشاره به ارزش‌های پرستاری در گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پرستار وقتی مشغول حرفه‌ خود است در واقع یکی از دستورات مهمّ سلوک توحیدی را به عمل می‌آورد و این ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: آن کاری که با دشواری انجام می‌گیرد و انسان برای آن سختی تحمّل می‌کند، در میزان الهی دارای ارزش والاتری است، بنابراین ارزش پرستاری ارزش مضاعفی است.

حجت الاسلام عاشوری پرستاری را مایه امنیت خاطر جامعه دانست و ابراز کرد: جامعه‌ پرستار نه فقط حق بر بیمار پیدا می‌کند، بلکه حق بر همه مردم هم پیدا می‌کند، حق بر کسانی هم که با آن بیمار هیچ رابطه‌ای ندارند پیدا می‌کند، چرا که به آنها امنیت خاطر می‌دهد.

امام جمعه بندر سیراف، خاطرنشان کرد: یک ارزش مضاعف هم برای پرستاری در ایران اسلامی وجود دارد و آن، این است که دشمنان مستکبر، از رنج ملّت ایران خوششان می‌آید، دلیلش بمباران‌های شیمیایی دوران دفاع‌ مقدس، یا همین تحریم‌های دارویی است که علیه ایران انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: پرستاری که در چنین فضایی یک لبخند بر لب بیمار و بستگان بیمار می‌نشاند، در واقع در مقابل استکبار مجاهدت کرده است.