مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر

کنگان میزبان مسابقات ملی مهارت می‌شود

دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مسابقات ملی مهارت در بندر کنگان برگزار می‌شود.

عبدالمجید دراهکی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین‌بار مسابقات ملی مهارت امسال از ۱۷ تا ۲۲ آذرماه در بندر کنگان استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در سه رشته جوشکاری، آجر چینی و کاشی‌کاری خاطرنشان کرد: بر اساس مدال‌های کسب شده و افتخارات آموزش و فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تصویب شورای گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای، مسابقات ملی مهارت در این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۱۸ داور در این رقابت‌ها حضور دارند و ۱۵ نفر در رشته جوشکاری، ۱۰ نفر در مهارت آجر چینی و ۸ نفر هم در رشته کاشی‌کاری در این رقابت‌ها حضور دارند که در هر رشته به نفرات برتر مدال‌های طلا، نقره و برنز واگذار می‌شود.

دراهکی، افراد شرکت‌کننده در این رقابت‌ها را جوانان دانست و بیان کرد: سن شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها بین ۱۶ تا ۲۰ از ۱۵ استان دارای رنکینگ نهایی هستند.

رونمایی شبیه‌ساز آموزش فنی و حرفه‌ای

وی از رونمایی شبیه‌ساز آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه جوشکاری در مسابقات ملی مهارت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه اعزام برنامه خبرنگاران برای حضور در این رویداد مهم ملی در قالب اردوی رسانه‌ای فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: در این دوره‌ها بیش از ۲۶ هزار نفر شرکت کردند و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

دراهکی تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری تاکنون را ۲۰ هزار نفر در ۶۰۰ تنوع دوره دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ هزار نفر برای شرکت در آزمون تاکنون معرفی شده‌اند و مابقی در حال آموزش هستند.

وی از فراهم شدن اشتغال ۵۷ درصد مهارت‌آموزان خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌ها اشتغال ۸۳ درصد در حوزه‌های تخصصی بنگاه‌های اقتصادی در ۷۰ حرفه و ۴۳ درصد در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی، فرهنگ و هنر فراهم شده است.