امام جمعه بخش سیراف:

بی حجابی زنگ خطر جدی است / گویا سیراف مسئولی ندارد

امام جمعه سیراف با اشاره به معضل بدحجابی گفت: بدحجابی و بدپوششی و بسیاری از معضلات در ساحل بخش سیراف به حدی رشد یافته که گویا دریای سیراف متولی خاصی ندارد و این‌روزها در ایام فاطمیه ناخوش است.

حجت‌الاسلام صاوق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه های این هفته نماز جمعه سیراف ضمن دعوت حاضرین به رعایت تقوای الهی با اشاره به عبادت حضرت زهرای مرضیه به بررسی ابعاد گسترده عبادت اشاره کرد و بیان کرد: گام اول برای رسیدن به حقیقتِ عبادات و عباداتِ حقیقی شناخت خدا است.

وی گفت: بی شک از مهمترین آداب عبادت اخلاص و دوری از شرک و ریا در عبادت است. خداوند، در تمام ادیان آسمانی انسان ها را به بندگی خالصانه و به دور از انحراف، فرمان داده است. امام علی(ع) در این باره می فرمایند: «الإخْلاصُ مِلاکُ العِبادَهِ» اخلاص اساس عبادت است.

امام جمعه سیراف افزود: گام بعدی خشوع میباشدکه اساس عبادت فروتنی و خشوع در مقابل معبود است. عبادت سرسری و بدون توجّه، تنها رفع تکلیف است و خاصیّتی ندارد.

حجت الاسلام عاشوری گام بعدی را عشق خواند و گفت: در روایتی حضرت علی علیه‌السلام عبادت را به سه گونه تقسیم نموده اند که یکی از آنها عبادت آزادمردان است و آن گاه می فرماید: «وَ قَوْمٌ عَبَدْوا اللّهَ حُبّا لَهُ فَتِلْکَ عِبادَهُ الاَْحْرارِ وَ هِیَ اَفْضَلُ الْعِبادَهِ» و گروهی خدا را به خاطر دوستی (و عشق) او می پرستند، پس این گونه عبادت، عبادت آزادمردان است و برترین عبادت هم همین است».

امام جمعه بخش سیراف در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نقشه دشمن ایجاد یأس از انقلاب اسلامی در میان مردم است بیان داشت: مطالب را طوری بیان نکنیم که مردم از انقلاب ناامید شوند آنچه که دشمن میخواهد همین است، نقد منصفانه، مطالبه گری باید باید باشد اما پیشرفت ها و گام های بلند انقلاب هم باید بازگو کرد.

خطیب جمعه بخش سیراف در ادامه هفت دستاورد کلان انقلاب اسلامی در طول این سالها را حاصل هفت ظرفیت ارزشمند انقلاب دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فهرست شاخص و درخشانی از دستاوردهای انقلاب و این حقیقت انکارناپذیر را در بیانیه گام دوم بیان کرده‌اند که ثبات امنیت و تمامیت ارضی، پیشرانی علمی و فناوری، اوج مشارکت‌های مردمی، ارتقاء بینش سیاسی، سنگینی کفه عدالت، افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی در برابر مستکبران است.

وی افزود: این هفت دستاورد کلان، حاصل هفت ظرفیت است که خدای متعال به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به این کشور موهبت فرموده است.

حجت الاسلام عاشوری در بیان این ظرفیت ها کفت: شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده، قابلیت طی شدن فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها، نگاه و روحیه انقلابی، عمل و مدیریّت جهادی، تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته، نیروی انسانی مستعد و کارآمد و فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور از جمله موارد است.

وی با اشاره به معضل بدحجابی افزود: بدحجابی و بدپوششی و بسیاری از معضلات در ساحل بخش سیراف به حدی رشد یافته که گویا دریای سیراف متولی خاصی ندارد و این‌روزها در ایام فاطمیه ناخوش است. امروزه هر یک از ما در رویارویی با هر مشکلی که در سطح شهرها و خیابان‌ها و گذرگاه‌ها به چشم‌مان میخورد، نخستین سؤالی که در ذهن ما متبادر می‌شود این است که آیا این شهر مسئول ندارد؟ و غافل از اینکه هر یک از ما نیز در پدیداری این مشکلات سهمی داریم و جای اینکه بپرسیم این شهر مسئول ندارد باید بپرسیم سهم ما در پدیداری آن مشکل چقدر است؟

امام جمعه سیراف ادامه داد: مسأله بد حجابی و بی حجابی زنگ خطر جدی است، چرا که وظیفه مسئولان را برای مقابله با این تهاجم فرهنگی سنگین تر می‌کند. میراث فرهنگی در این میان می‌تواند بسیار نقش موثر و سازنده ای در زمینه حجاب در بین‌ گردشگران، مسافران و توریست‌ها داشته باشد و از طرفی نسبت به برگزاری تورهای مختلط حساس و پیگیر باشد. انتظار می رود مسئولان چاره اندیشی کنند.