دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم

امام جمعه بخش سیراف گفت: دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه‌گری فتنه گران آشنا شوند.

حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بخش سیراف صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیراف با تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) و همچنین شهادت سردار سرافراز سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه که به دست رژیم منحوس اسرائیل به شهادت رسید، به پیش رو بودن حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهارداشت: دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه گری فتنه گران آشنا شوند و به مسائل روز آگاهی پیدا کنند، بعضی می‌خواهند دهه بصیرت و ۹ دی به فراموشی سپرده شود و می‌گویند بیان کردن آن مایه اختلاف در جامعه می‌شود.

وی با رد این نظریه گفت: رهبر عزیز فرمودند ۹ دی یوم الله است، حماسه ۹ دی بی بدیل و بی نظیر در تاریخ انقلاب به عنوان یوم الله است که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام عاشوری ابراز کرد: باید برنامه‌های دهه بصیرت پرشور برگزار و برنامه‌های این ایام را با نام این دهه نامگذاری و برگزار نماییم.

امام جمعه سیراف اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی همسو و باهم، هشت ماه کشور را دچار آسیب و چالش کردند، اما عاشورائیان و حماسه سازان در ۹ دی با لبیک به ندای رهبر خود به خیابان‌ها آمدند و آنها را ناامید و سرافکنده کردند.

وی گفت: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی در برابر بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا و ولایت فقیه از آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

امام جمعه سیراف با گرامیداشت سالروز شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: ۱۳ دی ماه روز هجران، فراق، روز اشک و گریه و روز افتخار ملت است، وقتی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی صحبت می‌کنند اشاره به مکتب سلیمانی می‌نماید و این نشان از ارتباط قلبی ایشان با شهید سلیمانی دارد.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: باید توجه کرد که حاج قاسم چه خصوصیاتی داشت که تبدیل به مکتب شد، اولین خصوصیت ایشان خلوص و معنویت این شهید بزرگوار است و دومین نکته متشرع بودن ایشان و پایبندی به شرع مقدس بود.

وی تصریح کرد: در جنگ، ژنرالی قدرتمند و بی نظیر بود، اما در مقابل پدر مادر با خشوع و خضوع برخورد می‌کرد، وی کف پای مادر خویش را می‌بوسد و این نشان می‌دهد حاج قاسم تربیت شده قرآن است و فراجناحی بودن شهید سلیمانی نقطه بارز شخصیت این شهید بزرگوار است.