سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان

حل چالش‌های جمعیت سالمندی نیازمند نیروی انسانی، صرف هزینه و زمان است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: حل مسائل و مشکلاتی که جمعیت سالمندی به دنبال دارد، نیاز به نیروی انسانی و صرف هزینه و زمان دارد.

فاطمه آهو خوش در کمیته راهبردی برون بخشی سالمندان بسیار پرخطر و پرخطر اظهار داشت: چالش‌های سالخوردگی جمعیت شهرستان کنگان شامل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های مزمن و هم ابتلایی‌ها، افزایش نسبت وابستگی و سرباری، افزایش هزینه‌های سیستم سلامت، افزایش مشکلات صندوق‌های بیمه و بازنشستگی، کاهش نیروی کار است.

وی اظهار داشت: بر این اساس کمیته راهبردی برون بخشی سالمندان بسیار پرخطر و پرخطر در دی‌ماه با حضور نمایندگان ادارات در شبکه بهداشت و درمان کنگان برگزار شد که از مصوبات کمیته مذکور راه‌اندازی پایگاهی مجهز به امکانات ویژه سالمندان به نام پاتوق سالمندی بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: طی پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری فرماندار و شهردار شهر کنگان در زمینه راه‌اندازی این پایگاه، مقرر شد نمازخانه دهکده گردشگری مرجان به‌عنوان پاتوق سالمندی در نظر گرفته شود و امکانات موردنیاز جهت راه‌اندازی با مکاتبات لازم تأمین گردد.