امام جمعه سیراف

تعمیر هزار باره آمبولانس فرسوده دردی را دوا نمی کند؛ برای درمانگاه سیراف آمبولانس جدید خریداری کنید

امام جمعه سیراف گفت: تعمیر هزار باره آمبولانس فرسوده دردی را دوا نمی کند؛ برای درمانگاه سیراف آمبولانسجدید خریداری کنید

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه سیراف اظهار داشت: شهرستان کنگان و بخش سیراف میزبان بخش قابل توجهی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین پرسنل و خانواده های این عزیزان است.

خانواده بزرگ صنعت همواره از خدمات موجود در بخش سیراف بهره مند بوده اند. مردم این منطقه همیشه میزبانان خوب و شایسته ای برای صنعت بوده اند و ما شاهد بودیم که همین زیرساخت ها و امکانات موجود را دو دستی در اختیار صنعت گذاشته اند.
مدت هاست که آمبولانس های فرسوده شهرستان و به ویژه سیراف حال و روز بسیار بدی دارند.

این آمبولانس ها، به طور کل، قدیمی و بسیار مستهلک هستند و شاهدیم که هزینه های سرسام آوری را بر شبکه بهداشت تحمیل می کند.

بیش از دو هفته از خرابی تنها آمبولانس مرکز جامع شهری و روستایی سیراف می گذرد و قطعه ای از این آمبولانس را برای تعمیر به تهران برده اند. آیا واقعا موضوع سلامتی مردم برایتان اهمیت ندارد؟ تقاضا دارم در این خصوص جدی تر و متعهدانه تر به قضیه نگاه کنید و از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات درمانی بخش سیراف بهره بگیرید.

اینکه بخواهیم از آمبولانس ۱۱۵ به طور موقت برای چند روز به جای آمبولانس مرکز جامع سلامت سیراف استفاده کنیم، نمیتواند راه حل اساسی باشد. حادثه خبر نمی دهد و باید حتما آمبولانس جدید و اختصاصی در محل درمانگاه مستقر باشد. تقاضای ما، تعمیر آمبولانس مستهلک و پر هزینه ای نیست که حتی خود مسئولین نامه و درخواست خروج آن از ناوگان اعزام درمانگاه[ به خاطر فرسوده بودن] داشته اند، بلکه درخواست ما خرید آمبولانس جدید و مجهز است. در بخش سیراف جمعیت زیادی از اهالی همین منطقه و همچنین پرسنل و خانواده آنان مستقر هستند.

بارها فریاد زدیم و این مسئله را در خصوص رفع نیازمندی های حوزه درمان بخش سیراف بیان کرده ایم.
مردم در این خصوص بارها به ما مراجعه کرده اند و مراتب نگرانی و گلایه خود را با ما درمیان گذاشته اند. مسئولین باید دغدغه جان مردم را داشته باشند و نباید این جور مسائل را حتی یک ساعت به تاخیر بیندازند. توجیه کردن این نوع مسائل به نوعی عذر بدتر از اشتباه است.