یادداشت قاسم احمدی

جهاد تبیین زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

قاسم احمدی، فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: باید تببین شود که حضور در انتخابات و برگزاری پر شور آن و همکاری مردم در پای صندوق رأی تضمین کننده امینت کشور خواهد بود.

قاسم احمدی*: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای استقرار حاکمیت آرای مردمی و پس از تنفیذ ولی امر مسلمین حضرت امام خمینی (ره) که منجر به درج در قانون اساسی شد پای گرفت و استوار شد.

این همان استقرار نظریه ولایت فقیه است که عیناً با نظر مردم قانونمند شد. این نوع حکومت برای نخستین بار است که پس از ۱۴۰۰ سال به عنوان یک حکومت در سرزمین ایران اجرایی می‌شود.

تداوم این نظام مقدس و مشروعیت و مقبولیت آن در بین مردم به حضور حداکثری آنان در انتخابات منوط است و امروزه بر ما است که مجاهدانه وارد معرکه انتخابات شویم و به رغم همه مشکلات خرد و کلان و اشتباهات خواسته و ناخواسته و یا ناشی از سستی برخی افراد مسؤول که سعی در ناامیدی مردم دارند جانانه و مجاهدانه و مومنانه کشور را دریابیم که این خانه تنها با دست ما ساخته و پرداخته خواهد شد.

یکی از راه‌های تشویق مردم به حضور در انتخابات جهاد تبیین است. رهبر انقلاب با تاکید بر جهاد تبیین در تشویق مردم برای حضور در صحنه انتخابات، صرف دعوت زبانی را کافی ندانسته و عمل، روی خوش، زبان پاسخگو و حضور در جمع‌های گوناگون مردم بخصوص جوانان را ضروری می‌دانند.

رونمایی از توانمندی‌های دفاعی کشور، پرتاب سه ماهواره به فضا و پیشرفت‌های خیره کننده در صنایع راهبردی همگی دستاوردهای مهمی هستند که ما امروزه شاهد آن هستیم و باید این پیشرفت‌ها را جهاد گونه برای همگان تبیین کنیم.

همچنین حضور در سازمان شانگهای، حضور در معادلات منطقه‌ای و ارتباط با دنیا و کشورهای مختلف، قدرت و تحرک خوبی برای نظام اسلامی ایجاد کرده که باید برای مردم تبیین شود.

باید در جامعه روشنگری کرد و ایمان و امید را در بین مردم به ویژه جوانان و گروه‌های هدف جامعه ایجاد کنیم تا بدانند که ما نزدیک قله هستیم.

امروزه کشور در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه فناوری و نوآوری در حوزه پیشرفت تمدنی است، از این حیث باید در عرصه رسانه و فضای مجازی و حتی فضای حقیقی مثل مدارس برای همه آحاد به ویژه برای رأی اولی‌ها، دانشجویان، محافل کارگری و صنعتی و مساجد با جهاد تبیین اهمیت حضور مردم را در پای صندوق رأی روشن کرد.

باید روشنگری کرد که حضور در انتخابات و برگزاری پر شور آن و حضور مردم در پای صندوق رأی تضمین کننده امینت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

شرکت در انتخابات بالاترین حس وطن پرستی است و نشان دهنده اوج تعلق و تعهد به وطن است و باید گفت که چه شرکت کنیم چه نکنیم انتخابات مجلس دوازدهم در یازدهمین روز آخرین ماه سال برگزار می‌شود و افرادی هم به مجلس راه پیدا خواهند کرد و برای تمام جمعیت ایران قانون گذاری می‌کنند. به طور قطع مجلس قوی با رأی پایین شکل نخواهد گرفت و آن کس که از این ناحیه آسیب خواهد دید، بدون شک همه مردم خواهند بود.