امام جمعه کنگان:

مردم در ۱۱ اسفند با سرانگشت خود دشمن را مایوس خواهند کرد

امام جمعه کنگان گفت: مردم ایران در یازدهم اسفند با مشارکت گسترده خود دشمن را مأیوس و ذلیل خواهند کرد.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان، با تبریک میلاد موعود امم، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه گفت: شب نیمه شعبان جلوه‌ای از شب قدر و به تعبیر مرتبه‌ای از مراتب شب قدر است.

ی افزود: همانگونه که شب قدر شب نزول قرآن است، شب نیمه شعبان هم شب تولد قرآن ناطق، حجت الله و بقیه الله است.

خطیب جمعه با اشاره به اعمال و عظمت شب نیمه شعبان گفت: احیا این شب، قرائت قرآن و دعا از جمله دعای کمیل، زیارت امام حسین علیه السلام، خلوت با خدا، توبه و استغفار از مهم‌ترین اعمال شب نیمه شعبان است.

محمودی با اشاره به برخی شبهات و آسیب‌ها و برخی ادعاها در خصوص زیارت حضرت و علائم ظهور و مطالبی در حوزه مهدویت، ضمن تاکید بر مطالعه و استناد به کتب و منابع متقن و مستند بیان نمود: امروز فراهم کردن بستر برای ظهور منجی و مصلح کل و عدالت گستر جهانی وظیفه مهم منتظران است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اهمیت آن گفت: در اهمیت خبرگان رهبری همین بس که عالی‌ترین مقام معنوی یعنی ولی فقیه در شرایط خاص را تعیین می‌کند.

امام جمعه کنگان ضمن تشویق و دعوت مردم به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و با بیان اینکه مخالفت با انتخابات به تعبیر رهبری مخالفت با جمهوری اسلامی و اسلام است گفت: مشارکت ضعیف باعث می‌شود نماینده با رأی حداقلی انتخاب و اقتدار لازم را نداشته باشد.

محمودی مجلس شورای اسلامی را یکی از قوای مهم کشور و به فرموده امام امت در رأس امور دانست و عنوان داشت: همه آحاد ملت حق مشارکت دارند، حضور در انتخابات حق همه مردم و تکلیفی شرعی و ملی است.

وی حضور در انتخابات را نه محکم به دشمنان انقلاب دانست و با عنوان این مسئله که قهر با صندوق‌های رأی مشکل را حل نمی‌کند بلکه خود مشکل آفرین و تهدیدی برای امنیت ملی و موجب خوشحالی دشمن است گفت: اگر فردی نسبت به قوه مجریه، سیاست‌های اقتصادی معترض و یا نسبت به نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌ها حرفی داشته و یا برخی قوانین را ناقص می‌داند باید دقت کند که در همه این موارد، مجلس است که می‌تواند گره گشایی کند.

خطیب جمعه افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات، مانند یک بمب بر سر استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است. محمودی در خصوص انتخاب کاندیدای اصل نیز بیان کرد: باید راجع به افراد تحقیق شود و سوابق فردی، اصالت خانوادگی، تقوا و طهارت فردی، تعهد و تخصص، علم و دانش، مطیع ولایت و همراه نظام و مردم بودن مورد دقت و ملاک قرار گیرد.

وی خطاب به کاندیدا و هواداران آنها گفت: اخلاق محوری مد نظر و از بد اخلاقی و بازی کردن با آبروی دیگران و تبلیغات سو، اجتناب شود.

خطیب جمعه در پایان این بخش به شاخص‌های کاندیدای طراز انقلاب اشاره و عنوان نمود: قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیری و دارای همتی جهادی، حضور در بین مردم، پرهیز از بداخلاقی سیاسی و اسراف و اشرافی گری بودن و پاکدامنی و دوری از فساد، از مهمترین شاخصه‌های کاندیدای طراز انقلاب از منظر رهبری است.

محمودی با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان و تشکر از تلاش آنان در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه و انهدام چندین گروهک تروریستی گفت: اقتدار، امنیت و آرامش کشور مدیون مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام عصر ارواحنا فدا است.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر ۹، بزرگداشت روز خواجه نصیرالدین و روز مهندس، همچنین روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و بیان مطالبی در این زمینه از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.