امام جمعه سیراف:

محور تلاش‌های دشمن القا شبهات ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام است

امام جمعه سیراف گفت: محور تلاش های دشمن القا شبهات، ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام است.

حجت‌الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت حاضرین به رعایت تقوای الهی، با استناد به حدیثی از رسول اکرم(ص) شمول رحمت و محبت و پناه حضرت حق را مشروط به سه خصوصیت دانست و گفت: هرکس دارای سه خصوصیت باشد خداوند او را در پناه خود گیرد و مشمول رحمت و محبت خود گرداند که شکر هنگام نعمت، اولین و مهمترین آن است.

وی در ادامه تأکید کرد: در آستانه رزمایش بزرگ سیاسی یعنی انتخابات دو نوع شناخت از مهمترین وظایف ماست و آن دین شناسی و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: ابتدا باید نگاه کنیم و ببینیم وظیفه دینی ما در انتخابات چیست؟ دین وظیفه را مشخص کرده و آن احساس مسئولیت است، فرهنگ شهادت به ما می آموزد که همانگونه که جوانانی رفتند و از خاک و ناموس و مرزها دفاع کردند ما هم بایست با حضور در پای صندوق رأی و راهپیمایی از ولایت و آرمان انقلاب و خون شهدا و ارزشها پاسداری کنیم.

حجت‌الاسلام عاشوری بیان داشت: در عملیات باید جبهه دشمنان را شناخت و برنامه ها، توطئه ها و ترفندهای دشمن را شناسایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلید واژهایی چون بی فایده بودن انتخابات، تخلف، انتخابات غیرآزاد، انتخابات مهندسی شده و ایجاد دوقطبی‌های کاذب بین مردم و نظام، از جمله شگردهای دشمن برای کمرنگ کردن و دور کردن مردم از صندوقهای رأی است که باید نسبت به آنها آگاه و هوشیار باشیم.

امام جمعه سیراف هشدار داد: محور تلاشهای دشمن القا شبهات، ایجاد شکاف و جدایی میان مردم و نظام است.

خطیب جمعه سیراف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتخابات مظهر جمهوری اسلامی ایران است، وقتی که آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مخالف است یعنی با انتخابات مخالف است، پس همه باید در انتخابات شرکت کنند چون راه اصلاح کشور انتخابات است.

وی در ادامه انتخاب اصلح را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: مردم باید انتخاب اصلح داشته باشند، آنجایی که می‌توانند خود تشخیص دهند و تحقیق کنند و آنجایی که نمی‌توانند به کسانی که اعتماد دارند اتکا کنند و از معرفی آنها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام عاشوری در پایان ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و به مناسبت روز وزارت اطلاعات و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: از امتیازات مهم دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی، بومی بودن و عدم الگوبرداری از مجموعه اطلاعاتی در دنیاست.