امام جمعه کنگان:

قطعی و کم آبی مردم کنگان و شیرینو را کلافه کرده است

امام جمعه کنگان با بیان اینکه قطعی و کم آبی مردم شهرستان کنگان را کلافه کرده است گفت: شهرستانی که میزبان صنایع عظیم و میدان پارس جنوبی است نباید مشکل آب داشته باشد.

حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به گلایه‌های مردم در خصوص قطعی و کمبود آب گفت: مسئله کمبود آب مدتی است به یک مشکل همیشگی در این منطقه تبدیل شده است.

وی بیان داشت: شهرستانی که میزبان صنایع عظیم و میدان پارس جنوبی است نباید مشکل آب داشته باشد.

خطیب جمعه کنگان عنوان کرد: مقامات صنعت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان امر همت کنند با اقدامی اساسی این نقیصه را برای همیشه حل و سامان دهند.

محمودی افزود: حسب مذاکراتی که با مسئولان استانی آب داشته و فرماندار شهرستان نیز پیگیری‌هایی داشته اند بناست این مشکل به حداقل برسد که امیدوارم این مهم رخ و مردم بیشتر دچار مشقت نشوند.

وی به موضوع قیمت خرید آب به نرخ ۳۴ هزار تومان و فروش به قیمت ۷۰۰ تومان به مردم و نیز مسئله صرفه جویی در مصرف آب اشاره و گفت: صرفه جویی از توصیه‌های مؤکد و دستورات دینی است و همه تلاش کنند با صرفه جویی در مصرف آب به دیگر شهروندان کمک کنند.

امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ماه مهمانی خدا و فضیلت این ماه در آئینه روایات بویژه فرمایشات نبوی افزود: سخنان و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیامبر مکرم اسلام در خصوص بهره بردن از فیوضات ماه مبارک رمضان یک منشور اخلاقی برای همه عصرها و نسل‌های امت اسلام است.

محمودی بیان کرد: ماه رمضان، ماه انس با قرآن، ماه نزول و بهار قرآن، فرصت ناب مهدوی شدن و ارتباط با حضرت ولیعصر ارواحنافداه و قرب الهی و رسیدن به کمال است.

وی به سنت حسنه و دیدار رهبر معظم انقلاب با قاریان قرآن و فرمایشات حکیمانه معظم له و توصیه ایشان به اهتمام همه مسئولان به قرآن و امور قرآنی و توصیه مؤکد به تلاوت روزانه و مداوم قرآن و تأمل و تفکر در آیات اشاره و افزود: مردم، مسئولان و خیرین بایستی نسبت به توسعه و حمایت از مراکز و مؤسسات قرآنی و مساجد اهتمام جدی ورزند.

خطیب جمعه کنگان به موضوع روزه خواری و برخی حرمت شکنی ها در ماه مبارک رمضان در ساحل اشاره و گفت: همه بایستی نسبت به جلوگیری از اشاعه گناه و حرمت شکنی و نیز روزه خواری علنی حساس و تذکر و در جایی که نیاز است و شرایط لازم وجود دارد دستگاه‌های مسئول اعمال قانون و انجام وظیفه کنند.

محمودی به موضوع سفرهای نوروزی نیز گریزی زد و گفت: توصیه می‌کنم مسافران نوروزی شئون دین بویژه در حوزه حجاب و عفاف را رعایت و از روزه خواری علنی و مانند آن اجتناب کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره یادگار امام امت مرحوم حاج سید احمد خمینی (ره) و تجلیل از خدمات بزرگ آن عالم عامل و مجاهد نستوه و بیان برخی نامه‌های امام به فرزندش گفت: حاج احمد آقا (ره) در کنار امام و گنجینه اسرار امام بود و بعد از امام امت با تمام وجود در خدمت خلف صالح امام و ولی فقیه زمان خود بود.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت عنوان نمود: از ابعاد مهم و مورد غفلت نهضت ملی شدن نفت، فتاوای مراجع عظام تقلید در این زمینه بود.

محمودی در پایان با تقدیر از حضور مردم، تقدیر از عومال اجرایی، نظارتی و انتظامی انتخابات و تبریک به منتخبین مردم در خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و با عنوان این مطلب که منتخب مردم نماینده همه مردم و پاسخگوی همگان است گفت: برنده واقعی این میدان و آزمون بزرگ سیاسی مردم بودند.

بیان نکاتی در خصوص تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.


پیرو پیگیری های رسانه جنوب استان مردم شهر شیرینو هم از این وضعیت گلایه مند هستند. محله سهیل شهر شیرینو سالیان سال است از کمبود و قعطی مکرر آب گلایه مند هستند.