زیرسایه خورشید

شمیم عطر حرم امام ضامن در بندر باستانی سیراف پیچید / موجی از انتظار در کنار خلیج فارس

حضور خادمين امام رضا (ع) همزمان با ولادت ستاره هشتم آسمان امامت در سیراف، به اين شهر حال و هوايي ديگر بخشيد.

سیراف امروز میزبان مردانی از دیارطوس بود که عطر ردای خادمیشان هوش از سر مردمان ولایت مدار سیراف برد و آنان را در فضای سقاخانه و ایوان طلا حضرت عشق، پنجره فولاد حضرت یار غرق کرد.

خدام حرم رضوی که حامل پرچم متبرک امام رضا(ع) ودرقالب کاروان (زیرسایه خورشید) بودند با حضوردربندرسیراف مورد استقبال امام جمعه محترم سیراف وتنی چند از مسئولین وجمعی از مردم قرار گرفتند.

دراین مراسم بعداز مولودی خوانی میلادامام رضا (ع) امام جمعه سیراف درسخنانی ضمن تبریک بمناسبت دهه کرامت و ولادت علی ابن موسی الرضا(ع) مقدم سفیران معنوی وخدام رضوی رامایه خیرو برکت برای مردم ولایتمدار و مومن دانست و افزود حضور کاروان زیرسایه خورشید موجب افزایش نشاط معنوی و وترویج فرهنگ اهل‌البیت علیهم‌السلام درسطح جامعه است.

امروز فضای شهرسیراف عطرآگین شده است امروز بوی حرم امام رضا (ع) به مشام می رسد امروز مردم سیراف ولایتمداری ومحبت خودرا به اهل‌البیت شان دادند مردم دراین هوای گرم به استقبال سفیران معنوی مشهد مقدس آمدند.

پیر و جوان زن و مرد، حتی کودکان درآغوش مادران و شیفتگان ائمه آمده بودند تا آموخته های مکتب عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را پس دهند، نجوای حضور خادمین حرم رضوی حال خوب مردم را دوچندان کرده بود.

پیرزنی خمیده که درگوشه ای ایستاده و منتظر فرصتی در میان انبوه جمعیت، تا پرچم سبز و تحفه مشهد در دست خدام را بوسه زند، این مادر می گوید: وقنتی در کوچه و خیابان شنیدم که خدام رضوی وارد سیراف شدند، بی درنگ به سوی محل تجمع روانه شدم.

امام جمعه سیراف ازبانیان و طراحان این حرکت بزرگ و معنوی و خادمان شریف رضوی که پرچم شریف رضوی را به دورترین نقطه کشور می رسانند تشکر کردند و افزودند اینگونه جشن ها فرصت خوبی یرای معرفی سیره و روش زندگی این امام رئوف به جامعه است.

وی افزود یکی از اهداف زیرسایه خورشید گسترش مفهوم زائر و زیارت از راه دور است دراین جلسه خادمان رضوی نشان خادمی امام رضا (ع) که مزین به نام آنحضرت بود را  با حضور در دفتر امام جمعه سیراف ، به امام جمعه محترم سیراف تقدیم کردند .

شایان ذکر است که خادمان حرم امام رضا (ع) پس از این دیدار با مردم ، از خانواده شهید عبدالله زاده وخانواده آقای صابر، مؤذن مسجد علی ابن ابیطالب (ع) دیدار کردند.