آیین تکریم و معارفه فرماندهان حوزه‌های مقاومت سیراف برگزار شد

آیین تکریم و معارفه فرماندهان حوزه‌های مقاومت خاتم الانبیاء (ص) و حضرت معصومه (س) سیراف با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولین و بسیجیان بخش سیراف در سالن اجتماعات آموزشگاه شهید عبدالله زاده سیراف برگزار شد.

در این آیین از خدمات سرهنگ حمید کوهی فرمانده سابق حوزه خاتم الانبیاء (ص) بخش سیراف تقدیر و سروان محسن پورسلیم به عنوان فرمانده جدید این حوزه معرفی شد.

همچنین با تقدیر از خدمات زینب افکار فرمانده سابق حوزه مقاومت حضرت معصومه (س) بخش سیراف، الهام آهنجان به عنوان فرمانده جدید این حوزه مقاومت منصوب شد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول الله (ص) شهرستان کنگان در ابتدای این آیین با اشاره به ۱۸ اردیبهشت سال روز پاره کردن برجام توسط دونالد ترامپ گفت: این اقدام رئیس جمهور وقت آمریکا، یک پیروزی برای انقلابیون به حساب می‌آید.

سرهنگ مهدی حسن زاده اظهار کرد: یکی از نتایجی پاره کردن برجام توسط ترامپ این است که مردم مجدداً به تفکر جهادی و انقلابی اعتماد کردند و سبب شد تا این تفکر در رأس دولت حاکم شود به طوری که پاره کردن برجام در واقع فرصتی برای احیای تفکر انقلابی شد.

وی اظهار کرد: قرار بود آب خوردن ما هم به برجام گره بخورد امّا امروز اقتصاد ما طوری در حال رشد است که میزان صادرات ما در ۱۸ ماه اخیر به قول ریاست محترم جمهوری اسلامی، در ۴۰ سال اخیر سابقه نداشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: امروز ۹۵ درصد از نیازهای دارویی کشور، در داخل تولید می شود که این کار مهم فقط با تغییر رویکرد و مشی حاکم بر حاکمیت کشور در ۱۸ ماه اخیر اتفاق افتاده است.

فرمانده ناحیه مقاومت محمد رسول الله (ص) شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: البته در کنار فرصت ها و قابلیت ها، سوء مدیریت ها و ضعف در نظارت هایی هم در کشور وجود دارد که این موارد از جمله نقدهای جدی ما به دولت است.

سرهنگ حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: تفکر جهادی ای که در سال های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت امروز در بسیج سازندگی وجود دارد به طوری که جهادگران بسیجی بدون مزد، منت و هیچ گونه توقعی، مشغول خدمت در سراسر کشور هستند.

وی به ماموریت های بسیج نیز اشاره و اظهار کرد: بسیج ماموریت های گوناگونی دارد ولی آن چه که توقع امامین انقلاب اسلامی است ماندگاری نشاط جوانی در مساجد و رویکرد و مشی انقلابی است که خوشبختانه تاکنون در این زمینه، اقدامات فراوانی انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کنگان افزود: نماد فعالیت، بروز و ظهور نتایج فعالیت های بسیج، در مسجد است لذا زنده نگه داشتن نشاط جوانی در مساجد، یکی از ماموریت های مهم بسیج به حساب می آید.


حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه بخش سیراف در آیین تکریم و معارفه فرماندهان محترم قدیم و جدید حوزه های مقاومت بسیج سیراف با بیان اینکه بسیج متن ملت است و بسیجی باید نسبت به آحاد افراد جامعه نگاه برادرگونه داشته باشد، عنوان کرد: بسیجی باید سخاوتمند باشد تا نام نیکی از خود و تفکر بسیجی بر جای گذارد. بسیجی بایستی همیشه و در همه حال آماده جهاد بوده و در جهت توسعه منافع ملی حرکت کند.

امام جمعه بخش سیراف گفت: بسیجیان باید با عملکرد و تبلیغات خود و استفاده از هم افزایی به جای موازی کاری، مسایل فرهنگی، معنوی و فرهنگ کار را در جامعه ترویج کنند و این توقع اصلی نظام و رهبری از آنان است.
وی افزود: شناخت بسیجی در وضعیت کنونی و آینده از ضروریات بزرگی است که در سامان دادن به کشور، ترویج اسلام ناب و تداوم راه مقدس انقلاب و امام راحل (ره ) نقش تعیین کننده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری در پایان خاطر نشان کرد: ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است که ما را می‌تواند به گوشه‌هایی از حیات معنوی او رهنمون و ماهیت و شخصیت واقعی این انسان معنوی و الهی را برای ما روشن سازد.