معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:

فعلا برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران نخواهیم داشت/ استعفای ۳ مدیر برای شرکت درانتخابات

پورات ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تا پایان انتخابات اسفندماه برنامه‌ای در راستای تغییر فرمانداران سطح استان بوشهر نخواهیم داشت.

اکبر پورات ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالای انتخابات اسفند ماه امسال باید بسیج جمعی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط را شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات از جمله اولویت و مأموریت‌های مهم دولت و وزارت کشور در سال پیش رو است، بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات باید همه امکانات تا پایان انتخابات بر اساس درخواست استانداری و فرمانداری‌ها در اختیار ستاد قرار گیرد.

استعفای ۳ مدیر برای انتخابات

وی افزود: همچنین امروز پایان مهلت استعفای شاغلان در مناصبی است که فهرست آن طی سه اطلاعیه وزارت کشور به صورت جمعی اطلاع رسانی شده و مبنای ثبت نام در روز انتخابات، ارائه مدرک پذیرش استعفا تا پایان ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

پورات اضافه کرد: تاکنون در مجموعه دستگاه‌های اداری استان بوشهر یک مورد استعفای مدیر کل ستادی، یک مورد معاون فرمانداری و یک مدیر دستگاه اجرایی در سطح شهرستانی صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: امکان افزایش بیش از این تعداد نیز وجود خواهد داشت که مبنای پذیرش استعفا برای ثبت نام در انتخابات تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

رعایت اصل بی‌طرفی

وی گفت: رویکرد جدی دولت، وزارت کشور و ستاد انتخابات برای انتخابات اسفندماه، رعایت مر قانون برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت بی‌طرفی در انتخابات است و هرگونه اقدام که شائبه جانبداری از کاندیدای احتمالی به ذهن عموم متبادر سازد جلوگیری و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان انتخابات اسفندماه برنامه‌ای در راستای تغییر فرمانداران سطح استان بوشهر نخواهیم داشت، بیان کرد: ستاد انتخابات کشور و استان بوشهر مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به تدوین راهبردهای چهارگانه سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت تدابیر و اقدامات لازم را اندیشیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در همین راستا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌هایی برای تقویت هر یک از بخش‌ها متناسب با شرح وظایفی که دارند با اولویت مشارکت اقدام کنند.