مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

کمبود ۳۸۶ نمازخانه در مدارس استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتوگو با رادیو فرهنگ: با وجود فعال بودن 917 نمازخانه در ۲ هزار مدرسه اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مدرسه‌های این استان با کمبود 386 نمازخانه روبرو هستند.

علی موحدیمدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتوگو با رادیو فرهنگ: با بیان اینکه برخی از مدارس این استان از فضای مازاد خود برای ایجاد نمازخانه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رود بخشی از کمبودها و نیاز فضاهای آموزشی استان در بخش احداث نمازخانه از محل مسئولیت اجتماعی صنایع برطرف شود.

وی افزود: افزون براین با توجه به تعطیلی فضاهای آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ۲ سال و اندی مدرسه‌ها، امروز نمازخانه‌ مدرسه‌های استان به ۱۲ هزار متر فرش سجاده‌ای و تجهیزات سرمایشی نیاز دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: امروز تولید و افزایش سرمایه اجتماعی برای نظام از طریق برنامه دینی، فرهنگی، ایثار و شهادت و آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط در سال تحصیلی جاری هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این استان با همکاری سپاه پاسداران به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

موحدی برگزاری ۲ همایش دانش‌آموزی شامل دختران فاطمی و رهروان مکتب حاج قاسم با حضور ۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر، اجرای ۶۰ برنامه در حوزه نماز، جشن تکلیف ۱۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر و آئین ضیافت نور روزه اولی‌ها برای ۱۶ هزار دانش‌آموز را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر عنوان کرد.

وی شرکت ۲۳هزار دانش‌آموز در مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز، برگزاری ۱۸ اجلاسیه نماز، ارسال ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در جشنواره سراسری فجر تا فجر نماز، اجرای طرح ملی اتقان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در استان بوشهر معرفی کرد.

موحدی با اعلام این که در زمان حاضر ۲۵۸ امام جماعت روحانی در مدارس استان بوشهر فعال هستند، گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه استان و استاندار بوشهر ۷۰۰ روحانی نیز با عناوین مختلف از جمله مشاور و طرح امین در مدارس استان فعال شدند.