از احداث ١٢ مخزن شرکت‌ تا توجه‌ ویژه به مسئولیت های اجتماعی و دریافت نشان عالی مدیر سال‌

یکی از مدیرعامل هاي موفق شرکت های پتروشیمی منطقه عسلویه محمدرضا یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه است مدیری که توانسته نشان عالی مدیر سال در سال ۱۴۰۱ را نیز کسب‌ کند.

یکی از مدیرعامل های موفق شرکت های پتروشیمی منطقه عسلویه محمدرضا یزدانی کاشانی مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه است مدیری که توانسته نشان عالی مدیر سال در سال ۱۴۰۱ را نیز کسب‌ کند.

یزدانى کاشانى که از سال ٩٧ مدیرعاملى مخازن بود توانست با عملکرد خوب برای تکمیل پروژه مخازن ٩ گانه، مجددا کرسی مدیرعاملی شرکت‌ را بگیرد.

یزدانی در سال گذشته برای دومین بار توانست با جلب نظر هیات مدیره؛ سکاندار مخازن سبز شود ؛وی توانسته در بخش های مختلف موفق عمل کند ‌و سه گواهینامه ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 و ISO 45001:2018 سیستم های مدیریتی را نیز دریافت کند و در نهمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی تقدیرنامه دو ستاره‌ را کسب‌ کند.

با حضور وی در مدت ۴ سال گذشته ١٢ مخزن احداث شده است و همچنین سیستم های مختلف و مدرن در شرکت راه اندازی شده که نقش بسزائی در جهت‌ ذخیره سازی محصولات پتروشیمی را دارا است .

از موفقیت های شرکت مخازن سبز در سال گذشته می توان به بارگیری و صادرات ۵ میلیون مترمکعب محصولات پتروشیمیایی تولیدی شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه و همچنین افزایش ۱۰ درصدی میزان محصول انبارش شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

یزدانی در زمینه توسعه توانست سال‌ گذشته با اقدامات جهادی ۹ مخزن ذخیره سازی متانول و فرآورده های اتیلن گلایکول را آماده بهره برداری کند و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد .

با حضور این مدیرعامل مجرب از شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای بهبود کیفیت و خدمات ساخت مخازن بهره گرفته شده‌ است که‌ نشان‌ از نگاه مهندسی و درازمدت به‌ ساخت مخازن است.

از برنامه های مهم دیگر مهندس یزدانی پیگیری ساخت فاز سوم‌ مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ایجاد ۲۲ دستگاه‌ مخازن است که در مرحله برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته است.

مهندس یزدانى کاشانى در زمینه ایجاد انگیزه و آموزش کارکنان و ماندگاری ایشان نیز گام‌های موثری بردارد که می‌توان به حمایت خوب از نیروها و رفع مشکلات حقوق و مزایای ایشان اشاره کرد و بررسی های این رسانه مؤید این مطلب‌ است که‌ کارکنان شرکت از عملکرد وی راضی هستند.

مهندس یزدانى کاشانى یکی از مدیرعامل های موفق در زمینه ارتباط با رسانه ها است و این موضوع باعث شده‌ ایشان را به عنوان الگو در میان مدیران صنعت پتروشیمی معرفی کرد.

مهندس یزدانی در زمینه ارتباط با جامعه پیرامونی نیز موفق بوده‌ است‌ و اهتمام ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی دارد خبرهای مسؤلیت های اجتماعی شرکت‌ بارها در رسانه های محلی و خبرگزاری های کشور منتشر شده است.

یزدانی جلسات مختلف با مسؤولان منطقه‌ داشته است و اهتمام ایشان به جامعه محلی سبب شده‌ ۸۰درصد نیروهای شرکت بومی باشند که آماری خوب در بین شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه است.

سال‌ گذشته فرماندار عسلویه و نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در صحبت های جداگانه از عملکرد مهندس یزدانی کاشانی در زمینه مسئولیت های اجتماعی و نگاه ویژه به جذب‌ بومی ها تقدیر کردند .

در زمینه مسئولیت های اجتماعی شرکت مخازن علاوه بر تخصیص اعتبار به منطقه‌ از طریق شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس؛ خود نیز آستین همت بالا زده‌ و گام هایی برداشته است که‌ در سال‌ ۱۴۰۱ ده میلیارد ریال
در ده ردیف در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست اقدام‌ کرده‌ است و امسال نیز اقدامات اجتماعی در برنامه شرکت‌ مخازن سبز است.

نمونه‌ هایی از اقدامات اجتماعی شرکت مخازن سبز در ماه‌ های گذشته می توان به اهدای ١٢٠٠ بسته‌ معیشتی در ماه‌ مبارک رمضان ، کمک ١۶٠ میلیون تومان به ٣٢ زوج شهر نخل تقی ، کمک ١٠٠ میلیون تومانی به مراسم زوج های جوان عسلویه ، همکارى با برنامه هاى فرهنگى شهرستان عسلویه ، کمک به موکب زائرین کربلا ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و خرید لوازم التحریر برای ایشان اشاره کرد این اقدامات ارزشمند شرکت را با دیگر شرکت‌های منطقه عسلویه مقایسه کنیم که درآمدهای هنگفت دارند اما با همین گونه اقدامات نیز بیگانه‌اند.

بدون‌ شک اقدامات مدیرعامل شرکت مخازن سبز در توسعه این شرکت شایسته تحسین است چرا که‌ در سال‌ رشد تولید طبق دستوری رهبری زمینه ساز رشد محصولات شده‌ است ؛ با اقدامات یزدانی کاشانی در زمینه ذخیره سازی محصولات پتروشیمی، گام‌های خوبی برای رشد تولیدات برداشته شده است .

مطمئنا حمایت از این مدیران جهادی و حضور مداوم ایشان در راس شرکت‌ ها سبب توسعه شرکت های پتروشیمی منطقه‌ و نگاه ویژه به مسئولیت های اجتماعی می شود.

اقدامات مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی در چهار سال گذشته به صورت خلاصه:

سال ۱۳۹۸
۱- آغاز انبارش مخزن چهارم متانول
۲- اتمام نصب و راه اندازی واحد BOG
۳- اتمام نصب مخازن LPG آماده سازی جهت انبارش
۴- عقد قرارداد دریافت و انبارش محصول پروپان و بوتان پتروشیمی بوشهر
۵- تکمیل نصب و راه اندازی LP Flare
۶- اتمام نصب و راه اندازی سیستم F&G
۷- اتمام نصب و راه اندازی ساختمان های برق ۱و۲
۸- مبادله تفاهم نامه سه جانبه تحویل وانتقال مخازن ذخیره محصولات TEG,DEG,MEGپتروشیمی مروارید
۹- بازنگری شده FS طرح مخازن سبز عسلویه
۱۰- حل و فصل معضل پیش آمده در صورت وضعیت آذر-دی۹۷ قرارداد ۰۰۷۶ شرکت کیسون

سال ۱۳۹۹
۱- شروع احداث ۹ دستگاه مخزن ذخیره متانول و MEG با استفاده از فاینانس در حال انقضای بوشهر-چین
۲- به صفر رساندن مطالبات پتروشیمی مروارید از بابت ۶ دستگاه مخزن اتیلن کلایگول
۳-اتمام و بهره‌برداری ازخطوط لوله صادراتی – مسیرهای شمالی و جنوبی
۴- حل و فصل پرونده شبدیز
۵- صدورمصوبه اول شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای واگذاری ۸۱۰۰ متر زمین تحویل نشده در سال ۱۳۹۱
۶- سازماندهی ساختار و تشکیلات

سال ۱۴۰۰
۱-خرید سه دستگاه خودروی آتش نشانی (پیشرو، GPFT، لدر) و جذب و آموزش نیروهای بومی آتش نشان
۲- دریافت گواهی نامه های ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 و ISO 45001:2018 سیستم مدیریتی
۳- مذاکرات نهائی برای قرارداد ساخت و تحویل ۲ دستگاه مخزن متانول همراه با تامین منابع مالی مورد نظر توسط شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس
۴- حل و فصل و تامین موجودی جهت تسویه کامل تسهیلات ارزی بانک ملت
۵- برگزاری دوره های آموزش آتش نشان صنعتی و آزمایشگاه
۶- نهایی سازی هزینه پلهای شرقی و غربی ورودی مخازن سبز عسلویه با پتروشیمی دماوند ۰۹/۰۴/۱۴۰۰
۷- نهایی سازی موارد مورد اختلاف قراردادهای شماره ۰۰۷ و ۰۲۶ با شرکت پتروگاز خلیج فارس
۸- نهائی سازی اختلافات با شرکت گلنور و تصویب تفاهم نامه صورتجلسه ۲۱/۰۹/۱۴۰۰ در هیات مدیره
۸- پیگیری برای تعیین تکلیف حقوقی زمین استفاده شده برای احداث پایپرک خطوط صادراتی جنوبی (آذرماه ۱۴۰۱ قطعیت یافت)
۹- مبادله قرارداد انباش با پارس گلایکول، مروارید،سبلان، کیمیای پارس خاور میانه، …
۱۰- پیگیری ادعای پیمانکار مخازن ۹ گانه و اخذ مصوبه هیات مدیره و ارجاع به شستان ۱۵/۱۲/۱۴۰۰
۱۱- اخد مصوبه نهائی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای زمین ۸۱۰۰ متری ساختمان پس از اخذ موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس و شرکت ملی نفت ایران ۱۸/۱۲/۱۴۰۰
۱۲- تفاهم نامه با شرکت پارس گرما برای طراحی و اجرای ساختمانهای غیرصنعتی ۲۴/۰۹/۱۴۰۰
۱۳- انتخاب پیمانکار مجری فونداسیون مخازن اتیلن گلایکول بوشهر ۲۴/۱۲/۱۴۰۰

سال ۱۴۰۱
۱ – تصمیم گیری اساسی برای نحوه ادامه و تکمیل قرارداد مخازن ۹ گانه با حضور اعضای هیات مدیره پیمانکار کارفرما و شستان در جلسه ۰۹/۰۲/۱۴۰۱ که پس از تعیین کارگروه پیش راه اندازی در تاریخ ۱۴/۰۴/۱۴۰۱ منجر به تحویل گیری اولین مخزن در تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و افزایش بیش از دو برابری (۳۶۰۹۰۰ به ۷۷۴۹۰۰ مترمکعبی ) طی مدت ۲۴ ماه(دی ۱۳۹۹ تا دی ۱۴۰۱) شده است
۲- با اتخاذ تصمیمات اجرائی خاص ، علیرغم عدم آمادگی ادامه مسیر لوله های صادراتی در محوطه بند صادراتی پارس (تحت مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیم) با اتخاذ روش های عملیاتی و استفاده از زیرساخت های موجود، کارهای اجرائی در ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ به اتمام رسید و با اخذ مجوز بهره برداری در تاریخ ۱۰/۱۲/۱۴۰۱ ، بصورت رسمی هم زمان با سفر استانی ریاست جمهوری به افتتاح رسیده است ۱۱/۱۲/۱۴۰۱
۳- تحویل موقت سیستم های DCS/ESD/FGS اتصال به پارس در تاریخ ۱۶/۰۶/۱۴۰۱ و موکول شدن بهره برداری کامل به شات داون واحد C2 پارس
۴- ایفای نقش تعیین کننده در کنترل اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱، منجر به تقدیم لوح سپاس و قدردانی از طرف شورای تامین و فرمانداری شده است
۵- احداث ایستگاه موقت بارگیری زمینی محصولات مایع متانول و اتیلن گلایکول بر اساس صورتجلسه مورخ ۰۵/۱۰/۱۴۰۱ با شرکت های پتروشیمی بوشهر، سبلان، مرجان و کیمیای پارس خاورمیانه
۶- همزمان با دوره کاری بسیار سخت سال ۱۴۰۲، شرکت موفق گردید در اولین سال شرکت جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی تقدیرنامه دو ستاره را در نهمین جشنواره اخذ نماید
۷- همزمان با ثبت ۱۰ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه و اقدام برای دریافت تاییدیه از موسسات معتبر بین المللی از افراد موثر نیز قدردانی بعمل آمده است
۸- مهمترین برنامه ها و اقدامات مسئولیت اجتماعی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی و محیط زیستی سال ۱۴۰۱ شامل بیش از ۱۰ ردیف و با سرجمع ۱۰ میلیارد ریال صورت گرفته است (از ابتدای سال تا انتهای دی ماه)
۹- تقدیم نشان عالی مدیر سال به مدیر عامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در سومین اجلاس سراسری روز یکم آذر برگزار شده در سالن همایش های صدا و سیما