مدیرکل آموزش و پرورش استان

هیچ کلاس درسی در بوشهر بدون معلم نمی‌ماند

موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از بازنشسته شدن یک‌هزار و ۸۰۰ معلم در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نمی‌ماند.

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آشنایی دانش‌آموزان با جنایات و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در این راستا برای ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی علاوه بر راهپیمایی دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی از جمله نواختن زنگ مبارزه با استکبار با محوریت دانش‌آموزان در مدارس نواخته می‌شود.

وی از اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور و توسعه و پیشرفت خبر داد و بیان کرد: نخستین گروه از دانش‌آموزان از شهرستان عسلویه در قالب ۲۰۰ نفر با ۵ دستگاه اتوبوس برای مدت ۴ روز راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هدف‌گذاری امسال در اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به اردوهای راهیان نور را ۱۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

موحدی به اردوی راهیان توسعه و پیشرفت پرداخت و بیان کرد: نخستین گروه از دانش‌آموزان در قالب ۱۰۰ نفر به اردوی راهیان توسعه و پیشرفت اعزام شدند.

وی از بازنشسته شدن یک‌هزار و ۸۰۰ معلم در سال تحصیلی جاری خبر داد و تصریح کرد: برای کمبود معلم اقدامات مهم و موثر انجام شده و شرایط خوبی حکمفرماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جذب ۱۸۶ معلم از طریق برگزاری آزمون خبر داد و گفت: در این زمینه ۱۹۷ دبیر جذب شد و ۱۲۰ دانشجوی سال آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان مورد استفاده قرار گرفت و ۴۶ معلم آموزش استثنایی جذب آموزش و پرورش استان شدند.

موحدی با بیان اینکه هیچ کلاس درسی در استان بوشهر بدون معلم نمی‌ماند افزود: همه اقدامات لازم برای حل مشکلات استخدام معلم انجام شده و استان بوشهر در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی از تجهیز مدارس و کلاس‌های درس به امکانات جدید آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته به ارزش ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات کلاس‌های درس در اختیار مدارس استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افتتاح مدارس در ۲ سال گذشته اضافه کرد: ۴۶ مدرسه در ۲ سال گذشته در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی ساخت ۵۰ مدرسه آغاز شده است.