چاپ کتاب

رونمایی از کتاب یک لحظه غفلت اثر آتش نشان شهرداری کنگان آقای رحیم بن حسن

مراسم رونمایی از کتاب "یک لحظه غفلت" اثر آتش نشان ساعی شهرداری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی وشهردار درمحل شورای اسلامی برگزار شد.

مراسم رونمایی از کتاب “یک لحظه غفلت” اثر آتش نشان ساعی شهرداری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی وشهردار درمحل شورای اسلامی برگزار شد.

ابوذر حسین‌ پور افزود: آتشنشان نماد وفاداری و ایثار است و مصداق بارز آن نیز تلاش های آتش نشان جوان (رحیم بن حسن) در راستای تولید محتوا از هزینه شخصی خودش می باشد.

سایر اعضاء شورای شهر با مطالعه کتاب از رحیم بن حسن تشکر نمودند و اظهار داشتند که از روش های مقابله با حریق و در عین حال سرگرم‌ کننده آن در فضای مجازی لذت‌ و نهایت استفاده را می برند و از این اقدام اخیر (تالیف کتاب) به عنوان افتخاری برای کل مجموعه شورا و‌شهرداری یاد کردند.

در مقدمه این کتاب می خوانید:

حوادث یکی از مهمترین علل مرگ و معلولیت های کودکان است. متاسفانه سالیانه صدها هزار کودک بر اثر حوادث غیرعمدی و خشونت کشته شده و میلیون ها کودک دیگر نیز دچار عوارض و بیماری های ناشی از حوادث می شوند.
هرگز توانایی یک کودک را دست کم نگیرید!
گریه ی غم انگیز بسیاری از والدین کودکان کنجکاو و با هوش که تنها به دنبال کشف محیط اطراف شان بوده اند توأم با این جمله است.

فکر نمی کردم که بتواند این کار را بکند!…

متاسفانه در رابطه با حوادث دوران کودکی، شیوع بالای معلولیت به چشم می خورد، به گونه ای که به ازای هر یک کودک که در اثر حادثه جان خود را از دست می دهد، چند هزار کودک با ناتوانی از درجات مختلفی بر جای می مانند.
در مورد هر نوع آسیب کودکان، مداخلات پیشگیرانه ای وجود دارد که از احتمال بروز این خطرات و شدت آن می کاهد. بنیان این مداخلات پیشگیرانه، شناخت و پیشگیری از حوادث عمدی و غیرعمدی است.
برای پیشگیری از مصدومیت کودکان، به بررسی شایع ترین آسیب های غیرعمدی منجر به مرگ و همچنین راه های کاهش میزان صدمات در کودکان در این کتاب نوشته شده است. بنابراین پنج عامل اصلی مصدومیت در کودکان شامل حوادث ترافیکی، غرق شدگی، سوختگی، سقوط و مسمومیت شناخته شده اند. در هر دو محیط خانه یا خارج خانه رخ می دهند.
پیش ازتولد کودک جدید در یک خانواده، بیشتر دغدغه والدین متوجه تهیه وسایل مناسب و زیبا و نیز یادگیری چگونگی رفتار با کودک و اصول تربیتی وی می شود، اما مواردی از قبیل “ایمنی کودکان” در خانه و بیرون از آن، کمتر مورد توجه قرار میگیرد.اگرچه بخشی از این حوادث غیرقابل پیشگیری است، اما رعایت اصول ایمنی و نیز اطلاع والدین از توانایی‌های فرزندشان، تا حد زیادی میتواند از بروز این ناگواری ها جلوگیری کند.
ایمنی در کودکان بستگی به سن کودک یا محل قرار گرفتن کودک مانند آشپزخانه، حمام، استخر، زمین بازی و غیره می تواند متفاوت باشد.
خانه مکانی ویژه است، جایی که کودکان باید در آن احساس امنیت و راحتی کنند اما متأسفانه در بسیاری از خانه‌ها این چنین نیست، زیرا بیشترین آسیب‌ها در خانه و اطراف آن برای کودک اتفاق می‌افتد. والدین از زمان به دنیا آمدن کودک باید به فکر ایمنی کودک و خانه باشند. وقتی کودک مراحل رشد خود مثل چهار دست و پا راه رفتن، تاتی کردن و راه رفتن را طی می‌کند، والدین هم باید محافظت بیشتری از کودکانشان انجام دهند. ایمن‌سازی خانه باید به‌گونه‌ای باشد تا وقتی کودک راه می‌افتد، حرکت می‌کند یا هنگام خزیدن و چرخ زدن روی زمین، با خطرات تهدید نشود.
خانه دارای خطرات بالقوه‌ای برای یک کودک است اما شما می‌توانید با پیدا کردن این خطرات و سپس از بین بردن یا دور نگه داشتن کودک از آن‌ها، ایمنی کودک را تامین کنید. حتی زمانی‌که فکر می‌کنید همه خطرات ایمنی خانه را برطرف کرده‌اید، با این‌ حال کودکان باز هم ممکن است به دردسر بیافتند. به همین دلیل نظارت، می‌تواند یکی از کلیدهای ایمنی خانه برای کودکان باشد.امیدوارم همه شما دوستان گرامی برای شما وکودکانتان زندگی آرام و ایمنی را داشته باشید.