نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

تأکید امام جمعه بوشهر بر استفاده از نیروهای جوان در مدیریت کشور

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت نیروی جوان در ساختار مدیریت کشور گفت: این ساختار باید به سمت جوان گرایی باشد و تحول بنیادین در ساختار مدیریت کشور به سمت جوان گرایی دانش بنیان کارآمد و استفاده از مشاوره مجرّبین گرایش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در دیدار جمعی از دانشجویان بسیج دانشجویی استان بوشهر با اشاره به برخی تحولات منطقه به ویژه مسئله فلسطین گفت: در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم و جهان در آستانه تحول بسیار عظیم و دوره گذر از نظم کنونی به نظم آینده است.

امام جمعه بوشهر افزود: جهان استکبار یک منظومه بهم پیوسته که به دنبال داشتن سهم حداکثری در مهندسی و طراحی نظم نوین هستند و چون می‌دانند شرایط نظم نوین جهان، شرایط قبلی خود را ندارد به شدت به دنبال ایجاد جریاناتی هستند که جهان را وادار به مهندسی مجدد توسط همان جنایتکاران و سران استکبار جهانی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و صهیونیزم جهانی کنند.

وی بیان داشت: در سال‌های اخیر به شدت توان این مجموعه کشورهای استکبار از جهات اقتصادی و توانمندی در حوزه هسته‌ای با وجود کشورهای چین و روسیه ضعیف شد و در عرصه ایجاد بیداری و تولید بصیرت و ایجاد خط مقاومت و طراحی مدیریت نوین برپایه تمدن آفرین و عدالت از ناحیه ایران به شدت دچار تکانه‌هایی شدند و متوجه شدند نظم نوین آینده جهان را نمی‌توانند مثل قبل رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه طراحی نظم و مهندسی هندسه مدیریت جهان به تمام امور جهانی همچون دانشگاه، اشتغال و نرخ تولید ناخالص ملی مرتبط می‌شود افزود: آن‌ها اوکراین را به جان روسیه انداختند تا توان نظامی او تضعیف شود و برای چین در حوزه اقتصاد تعرفه‌ها را ایجاد کردند به شدت اقتصاد چین را تحت فشار گذاشتند و از جهتی کشور تایوان را آماده جنگ با چین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در رابطه با ایران به هیچ صورت نتوانستند حرکتی را ایجاد کنند که ایران را مهار کنند و بتوانند با ایجاد یک خسوف، تابش این کشور در سطح منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار دهند، به همین دلیل سال گذشته به این نتیجه رسیدند که با ایران نمی‌شود به یک شکل جنگید لذا تهاجم ترکیبی را طراحی کردند و از سال ۹۴ سلبریتی‌تیزم و سیستم‌های مطالبه گر و تمرکز روی حوزه زن را طراحی کردند تا در یک ساختاری بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده و جریان سازی و ایجاد اغتشاش کنند، به همین دلیل یک کار ترکیبی را انجام دادند.

امام جمعه بوشهر گفت: آن‌ها خوشبختانه در محاسبات خود اشتباه کردند و با مدیریت مقام معظم رهبری تهدید آنها به فرصت تبدیل شد. آن‌ها دنبال این هستند با هجمه به غزه فضای خط مقاومتی که ایران پشتیبانی می‌کند را تحت تأثیر قرار دهند و این خط را تضعیف کنند تا قدرت فرامرزی و فراملی ایران کاسته شود اما حرکت حماس و گروه‌های مبارزه ضربه‌های سنگینی به اسرائیل زد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حمایت از جریان مقاومت تنها به حضور در غزه نیست بلکه با جنگ نرم می‌توان این کار را انجام داد گفت: از طرفی دستگاه دیپلماسی کشور باید فعال تر باشد که این حرکت وجود دارد و در درون نظام با وحدت و همدلی، ولایتمداری، همسویی و هم جهتی باید با پیشرفت و عدالت داخلی به سمت مبارزه با استکبار جهانی حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت نیروی جوان در ساختار مدیریت کشور گفت: این ساختار باید به سمت جوان گرایی باشد و تحول بنیادین در ساختار مدیریت کشور به سمت جوان گرایی دانش بنیان کارآمد و استفاده از مشاوره مجربین گرایش پیدا کند.

وی با تاکید بر توسعه و پیشرفت استان بوشهر گفت: بوشهر به خاطر جغرافیای دانشی که دارد، باید طراحی، نظارت، مدیریت و بازتولید و نظارت در آن با دانش و حرکات فن آورانه باشد تا به موفقیت رسید. اگر می گوییم منطقه آزاد تجاری بوشهر باشد، این کار باید با نگاه دانش بنیان صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر در عرصه زیرساختی دچار مشکل است گفت: هرچند تحولات خوبی صورت گرفته اما با حالت شایسته بسیار فاصله داریم. در حوزه‌های علم فناوری، حوزه تولید، زیرساخت‌های فرهنگ و عرصه درمان استان مشکل جدی دارد.

وی ادامه داد: در عرصه صنایع تبدیلی مثل خرما، بوشهر سومین یا چهارمین استان تولید کننده خرما است اما به لحاظ کیفیت جزو ۲ استان برتر کشور هستیم اما کشاورزان و نخلداران حداقل استفاده را دارند و نخلدار خرما را با زحمت تولید می‌کند اما با حداقل قیمت به فروش می‌رساند و استفاده اصلی را کسانی که دلال هستند می‌برند. پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی خرما در استان را دادم هرچند پذیرفته شد اما تاکنون اجرایی نشده؛ این کار می‌تواند تولید ثروت برای کشور و از جهتی ایجاد اشتغال کند.

وی با تأکید بر توجه به دانشجویان انقلابی گفت: هر مسئولی که به دانشجویان انقلابی توجه نکند دچار مشکل عقلانیت مدیریتی است. باید مسئولان به دانشجویان انقلابی توجه کنند و بسیج دانشجویی یعنی متن انقلاب و توجه به بسیج دانشجویی یک توجه راهبردی است. به جوان تحصیلکرده هر مقدار توجه کنیم پایه‌های مدیریت نظام را دارای یک استحکام کرده‌ایم که این استحکام حداقل تا ۳۰ سال می‌تواند قدرت خود را نشان دهد.