رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:

تأیید صلاحیت ۲۶۴ داوطلب مجلس در بوشهر/ ۴ نفر برای خبرگان ثبت نام کردند

پورات، رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از ثبت‌نام ۴ نفر در استان برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: از ثبت‌‌نام ۲۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر ۱۵۳ کاندید تأیید صلاحیت شدند.

اکبر پورات صبح امروز در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات استان بوشهر با موضوع تبلیغات زودهنگام داوطلبین اظهار داشت: در قانون انتخابات که اخیراً در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، برای نخستین بار به منظور نظارت بر تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هیئت استانی پیش‌بینی شده تا در این راستا یک هفته پس از پایان ثبت‌نام قطعی این هیئت شروع به کار کند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از تشکیل جلسه هیئت بررسی تبلیغات مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به زمان مقرری که قانون مشخص کرده نخستین جلسه هیئت بررسی تبلیغات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر با اعضایی که در قانون پیش بینی شده تشکیل و احکام اعضای آن از سوی استاندار بوشهر صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره مقرر شده بر فعالیت تبلیغاتی کاندیداها نظارت شود خاطرنشان کرد: در این دوره مقرر شده از امکانات دولتی برای کاندیداها استفاده شود، اما این مهم نیازمند پیروی از شرایط مشخص و در نظر گرفتن عدالت و توأم با نظارت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه در قانون آمده که چه دستگاه‌هایی باید امکانات خود را اعلام کنند و زمان‌بندی مشخص نیز در قانون ذکر شده است، تصریح کرد: قطعاً اگر دستگاهی امکاناتی داشته باشد و طبق قانون موظف به اعلام باشد و از این مهم تخطی کند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

پورات با بیان اینکه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی براساس موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری، باید فهرست کامل امکاناتی که می‌توان از آن برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد را اعلام کنند افزود: امکانات، هزینه و نحوه استفاده حسب حوزه انتخابیه باید احصا شود و به اطلاع ثبت‌نام کنندگان برسد. نامزدهای انتخابات حتما قوانین را مطالعه و از وضعیت تبلیغات آگاه باشند و مُرّ قانون را رعایت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در ادامه با اشاره به ثبت‌نام کاندیداها برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان بوشهر گفت: در این دوره ۴ کاندیدا در استان بوشهر که یک کرسی در این مجلس دارد ثبت‌نام کرده‌‌اند. ۲ نفر داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان از طریق وزارت کشور و فرمانداری قم و ۲ نفر دیگر نیز با مراجعه به فرمانداری بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

پورات با اشاره به بررسی صلاحیت ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر افزود: این استان دارای ۴ حوزه انتخابیه و ۴ نماینده مجلس دارد که از ۲۶۴ داوطلب ثبت‌نام نهایی صلاحیت ۱۵۳ کاندیدا تأیید شده است.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه امسال اضافه کرد: تاکنون ۸۲۳ شعبه در شهرها و روستاهای استان بوشهر تعیین شده، البته ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از برگزاری انتخابات در همه نقاط استان به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم اتصال شعبه‌های أخذ رأی استان بوشهر به شبکه فیبرنوری در دستور کار قرار گرفته است.